Älskade trälåda



Jag var hemma hos mamma igår och åt middag, pratade och tog en runda på vinden för att leta efter skolböcker. Hon läste (fast hon hoppade av efter tre veckor pga felval) nämligen samma utbildning som jag gör nu, fast för 10 år sedan. Vi hittade böckerna så har jag tur är dessa godkända att ha även nu och då slipper jag litteraturkostnaden för dom första kurserna vi ska läsa.

Jag hittade även denna trälåda bland alla lådor på vinden. Jag blev helt till mig då jag letat efter en liknande trälåda väldigt länge, men dom flesta jag hittat har kostat 400-500 kr (!). Mamma berättade att detta var morfars gamla låda. Han har jobbat på vin och spritcentralen där lådan kommer ifrån. Snäll som mamma är så fick jag lådan (ja den gör ju ingen nytta på en vind) och tänkte måla den vit.

Det första Kevin säger när han ser den "Vad är nu det för skit? Vi ska inte ha nån sån låda". Men jag ska försöka övertala honom...

Kommentarer
Postat av: E

Skit fin låda men för guds skull förstör den inte med vit färg, den är kanon som den är idag. ;)

2012-01-13 @ 15:57:17
URL: http://emmafribergs.blogg.se/
Postat av: Anonym

Går inte Kevin med på den betalar jag 200 spänn för den. EJ målad vit hihi

2012-01-13 @ 16:56:28
Postat av: carolina - med Lo:s syskon i magen.

Nä, håller med Emma, måla den inte! Men riktigt fin var den, perfekt för tidningar osv =) KAP! =)

2012-01-14 @ 10:42:07
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jag tycker lådan var fin :) tror att Jack också kommer gilla den!



tyvärr blir det nog svårt att komma iväg till Venedig fast det hade varit jättehäftigt, det är ju ingen som bara kommer hit och är barnvakt liksom ;) vi får ta reda på vad det skulle kosta att ta med barnen. bara hotellnätterna är värda ca 700 euro!



vad trist det låter med så fåniga grejer i skolan...hoppas det blir mer seriöst sen, man investerar ju ändå en del i sin utbildning. säger jag som har lånat massor med pengar på lagom onödiga kurser, hoho. kul att du träffat nytt folk iallafall! hur många timmar om dagen är du i skolan?



nej jag vet inte vad illamåendet berodde på, läkaren trodde det var matsmältningen som "krånglade".



nu ska jag väl kanske inte gå ner mer i vikt men första veckan var jag petig för jag gick upp en del i december. men nu är nog det värsta borta så nu äter jag mer igen, fast utan att räkna kalorier. och idag är det lördag så idag har det blivit alldeles för mycket :S men en dag i veckan tycker jag är helt ok, jag är inte beredd att ta bort den. förra året blev det 2-4 dagar i veckan så fixa jag en så är det ju riktigt bra.



jag får träna i backar i Sverige sen till våren/sommaren så jag fixar midnattsloppet :) men ja, hjälp vad avis jag blev på Saras tid på 5 km, helt otroligt, jag är verkligen inte snabb. jag funderar på att springa vårruset i maj och tills dess ska jag absolut under 25 min men mindre tror jag knappast jag fixat. jag springer hellre långt än fort tror jag. intervaller ute SUGER!!! jag körde tabata häromdan, gräsligt var det, haha. nästa gång får bli längre intervaller (drygt 2 min), det är också vedervärdigt, haha. beundrar dig som kämpar så med intervallerna, jag mår dåligt bara jag tänker på det :S



tanken är att tredje blocket ska bli killer. detta ska vara medel, jag kom igång med tre bra dagar men idag mår jag sådär :( blev vila igår och tänkte ta yoga imorgon och hoppas jag är redo för intervaller på måndag. men killerblocket ska bli tuffare, hoppas verkligen jag håller mig frisk! fjärde blocket får bli återhämtning :S fy tusan vilken träningsvärk jag har haft nu, det märks att jag inte tränat styrka på länge.



jag kör hårt på 3 timmar mellan måltiderna nu, det är det enda som håller mig från att småäta! frukost 7.30, mellanmål 10.30, lunch 13.30, mellanmål 16.30 och middag 19.30. idag har det som sagt blivit hur som helst men imorgon ska jag vara ordentlig igen. hur har det gått för dig med maten?



nu ska jag synda med några kakor till innan det får räcka för den här veckan. hoppas jag mår bättre imorgon, vill inte bli förkyld nu igen. hoppas helgen varit bra! kramar

2012-01-14 @ 20:38:24
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0