T.G.I.F

Sitter och kollar igenom alla gamla bilder. Hittade en bild från min brordotters dop, 2,5 år sedan.

Stolt fadder och faster!

Vaknade med smärtor i ryggen och illamående så jag stannade hemma idag. Ledig igår och sjukanmäld idag. Långhelg med andra ord. Men det var bara en kort dag idag, tror vi skulle gå till kl 11, så jag missar inget speciellt. Men självklart mår jag bra nu. Typsikt. Ska med mamma till Väla kl 14. Jag har en inbokad make-up rådgivning på Body Shop kl 16. Fick en gratischeck som går ut nu i januari så det är lika bra att passa på så att den inte brinner inne.
Måste försöka hitta nya träningstights. Råkade ju ha mina nya på militaryfitness-passet i onsdags så dom är kroniskt smutsiga nu trots tvätt... Tråkigt! Ska även inom Grizzly (djuraffär) och kolla om dom har en vit ModKat eller kan beställa in. Annars får vi göra en beställning på nätet.

Idag är det bara en vecka kvar tills vi hämtar vår lille son! Ska bli SÅ kul. Vi har redan förberett lite här hemma. Bland annat har han fått en plats bredvid soffan (han får vara i soffan också), som han kan ha alldeles för sig själv.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Åh vad kul, bara en vecka kvar! dom är ju så underbara när dom är små, så myyyysigt :)



idag känner jag mig faktiskt lite bättre men jag ska vila hela helgen så jag förhoppningsvis kan köra igång på måndag. sen vill jag hålla igång ordentligt resten av utmaningen, tiden bara försvinner och inga muskler blir det ;)



jag får betydligt ondare i höften av att springa intervaller än av att jogga (tyvärr, nästan). det blir bättre om jag stretchar ordentligt, sen går det över på 2-3 dagar. nu har jag ju inte rört mig nästan alls på en vecka så nu känner jag ju inget. det är svårt med din rygg när du inte vet vad det beror på! jag tänkte ju på vad Olga skrivit flera ggr: "don´t run to be fit, be fit to run", att man alltså behöver vara stark för att springa. men du är ju redan stark så det borde ju inte ha något med musklerna att göra. trist men bättre skor kanske kan hjälpa? mina skor är på väg, fick mail i onsdags att de skickats så de dyker väl upp nästa vecka nån gång, det ska bli spännande!



idag är suget gräsligt kan jag meddela.. fredagar är värst för mig, förut hade jag ju både fre och lör som fritt men nu är det bara lördagar, så fredagar är jobbiga! jag har precis dtuckit en kopp te för att inte synda nåt innan lunchen, nu fixar jag 45 min till. ikväll blir det veckans "fria" måltid iallafall, vi ska göra egen pizza och det ska bli sååååå gott. bara 7 timmar kvar, haha.



nu har jag ju snart fixat tre veckor med bara en godisdag, det är absolut rekord! hade jag inte haft gruppen på fb hade det aldrig gått. fast nu kom Oscar precis hem med kakor och chips, tack för den då... gaah vad grinig jag blev nu, jag har inga problem att stå emot om det inte finns nåt, men det är ju lagom taskigt att vifta med massa goda kakor framför näsan på mig :D



hur går det för dig med maten, känns det rätt? är du hungrig mellan målen? jag känner mig konstant hungrig, särskilt på kvällen, när jag ska gå och lägga mig kurrar det i magen...



jag får magisterexamen i pedagogik, om jag nu fixar det. jag har läst "samhällsvetarprogrammet för lärande, utveckling och kommunikation" och har nu fil.kand i pedagogik och psykologi+ en massa andra kurser.



lyktstolpsintervaller ska jag testa! eller parkbänksintervaller får det nog bli för det är inte så många lyktstolpar där jag brukar springa intervaller, men många bänkar ;) det där military fitness lät riktigt roligt, så grym träning för hela kroppen, och visst peppar det när någon hejar på, utan tvekan!



skumrullen svarade jag väl redan om om jag inte minns fel? minnet är kort... men ajg tror jag skickade länken igår väl?



nu har Samuel somnat på min axel här idag igen :) jag ska plocka upp här lite men utan att gå in i köket och se allt onyttigt... imorgon ska jag testa att baka gi-kladdkaka, hittade ett recept på tasteline utan mjöl, det kan bli intressant.

hoppas helgen blir bra! kramar

2012-01-20 @ 12:51:06
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0