4 timmar Crossfit

Jag har haft 4 fantastiska timmar från kl 10-14. Massa massa Crossfit!

Först en WOD nere på Gröningen med hela gänget. Uppvärmning som vanligt. Löpning blandat med push-ups, squats, plankan och burpees.

Dagens WOD:

30-20-10-6 av:

* Boxjump squats (eller stepup på muren och sedan en squat)
* HSPU (skalad)
* Sprint i backe upp och ner
* Fällkniven

Min tid: 19:20.


Men jag och Jakob hade planerat att köra lite till på Filborna efteråt och det var tur för jag återhämtade mig ovanligt snabbt från denna WOD'en så jag hade mer att ge.
Först lite hopprep och sedan självklart övade jag på pull-ups, både i det smalaste bandet och mellanbandet och till slut "tvingade" Jakob mig att köra några i TRX också. Blääää vad jobbigt det var, det var fruktansvärt! Alltså ska jag köra mer där i fortsättningen. En väldig massa babbel hanns med också så tro inte att vi tränat effektivt i 4 timmar. Nejnej, men tränar vi inte Crossfit så pratar vi Crossfit.
Jocke kom också förbi en runda på gymmet och då passade vi på att köra en WOD som var följande:

30-20-10 av:

* Dips
* Wallballs (med 6 kg boll)
* Toes-to-bar (Knä till bröst för min del)

Min tid: 10:32.

Helt fantastiskt roligt och som vanligt vill man bara spy under tiden, men det är lika skönt efteråt varenda gång. Nu är det många dagar tills det blir vila nästa gång. Full fart hela veckan och jag tar nog vila först på fredag om det hinns med.

Kommentarer
Postat av: Jakob

Lika grymt jobbat som vanligt Paui!



Onsdag= 3 WOD's ;)


Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0