Hör och häpna

Mannen är lämnad och jag har lagat middag. Ja hör och häpna. När hände det sist? 2 veckor sedan var det nog... Har kommit in i en riktig matsvacka. Fasar för lunch och middag varenda dag för jag vet inte vad jag ska laga och framförallt så orkar jag inte och har ingen lust att laga något. Ska ta tag i det någon dag och göra en rejäl uppladdning med mat att ha i frysen. Det har blivit plockmat deluxe. Igår åt jag två tomater och 3 ägg till middag. Alldeles för lite men jag har helt tappat suget på att laga riktig mat. Men idag... Då gjorde jag det. Hade tagit upp kycklingfiléer igår som inte blev tillagade som planerat då jag var för lat så idag kände jag mig tvingad att göra något åt dem innan de blir dåliga.


Stekte kycklingfilé, svamp och purjolök och hällde i grädde, soja, salt, lökpulver och lite sambal oelek och lät det sedan puttra lite. Stekte samtidigt några sparris och harricot verts. Sedan två tomater till. Har fått dille på tomater, herregud vad gott det är! Äter dem som äpplen, bara rakt upp och ner.

Nu ska jag tända massor med ljus här hemma och lägga mig på skumrullen och rulla loss! Crossfit kl 10 imorgon och jag vill gärna kunna ta mig dit. Just nu ligger jag inne med en träningsvärk från hell så lite rullande på benen ska jag allt fixa ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0