Myspass

V.10 i challengen

Var på Filborna med min träningskompis Jakob för att köra ett slappepass. Jag skulle ju iväg på ett Crossfitpass ikväll och tänkte därför bara bonusträna på Filborna lite. Men jag har avbokat mig från passet ikväll då min rygg gör ont och idag skulle det vara intervaller/löpning och det fixar jag inte med denna smärtan. Åter till dagens pass. Började med hopprep och testa lite pullups. Gjorde 5 st i det lila bandet idag och någon till hade jag klarat. Gick över på det svarta bandet som är till ännu mindre hjälp och fick till några där också. Att klara en pullup utan hjälp om 2 veckor ska nog inte vara omöjligt!

Dagens:

21-15-9 av:

* Dips
* Pullups
* Pushups
* Overhead squat

Min tid: 9:14.

Ska tillägga att jag inte gjorde en enda negativ pullup utan jag körde allihopa i det tjockaste bandet (grönt). Det gick alldeles utmärkt så nu ska jag börja med det istället för negativa när jag kör Fran eller färre reps (21-15-9).

Sen körde vi:

* 10 turkish get-up (5 på varje arm)
* 10 kb swings

För er som inte vet vad en turkish get-up är så är det denna övningen:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0