Dubbelpass á la döden

Det blev "bara" två pass idag. Men det var fullt tillräckligt. Började vid lunch på gymmet med Sara och Jakob. Lite teknikövning först och lite pull-ups (och toes-to-bar) blev det också. Det känns bättre och bättre. Jag fixar några stycken med ett ben i det smalaste bandet utan probelm, men efter 3-5 st börjar kraften ta slut. Men innan den 13 maj ska jag klara en riktig kom vi fram till idag, så nu ska det övas ännu mer (om det går)!


Jag på väg upp i bandet för att öva pull-ups och Sara kör ordentliga utan hjälp!

Utöver teknikträning så gick jag på maxlutat band i olika hastigheter i 15 min och gick direkt på crossen efter det för att bara köra ben och trycka ur det sista i 5 min. Sedan var jag totalt död. Men det var då det var dags för dagens WOD.

21-15-9 av:

* Burpees
* Pull-ups

Min tid: 07:00

Det gick inte alls bra idag, de första 21 burpeesen och de första 7 pull-upsen gick bra, men sedan tog min ork slut och pannbenet och Jakobs pepp fixade resten. Resten av pull-upsen gjorde jag negativa för annars hade jag nog inte varit klar med den WOD'en förrän imorgon.


En nöjd Jakob!



Ca 3 timmars vila, sedan var det på't igen! Löppass i Ramlösa blev det. Topp 3 mest fruktansvärt jobbiga Crossfitpass jag varit på.

Uppvärmning: 800 m löpning.

Dagens pass var 5 varv av följande:

* 400 m sprint (800 m för alla utom mig)
* 30 burpees
* 30 toes-to-bar

Tiderna varierande mellan 40-50 min. Jag blev klart först och det var kanske inte så konstigt.. Men bara några sekunder senare började de andra komma i mål en efter en. Så det säger väl det mesta... Det var jag och ett gäng maskiner som körde.

Jag fick känningar i ryggen efter uppvärmningen så jag kortade ner mina sprinter. Eller ja, sprinter blev det inte alla de meterna kan jag säga. Efter 30 burpees och 30 toes-to-bar fanns det inte mycket ork kvar i kroppen. Det var så jobbigt att blicken försvann och jag höll på att trilla flera gånger under burpees'arna.

Så idag har jag verkligen kört skiten ur mig själv. Jag är så trött i kroppen att jag inte ens hade orkat göra en burpee nu. Det är så det ska kännas!


Det börjar visa sig att pull-ups är min stora favorit just nu... Toes-to-bar och pull-ups med bara några timmars mellanrum var inte en härlig känsla i händerna kan jag säga!
Jag var som en vandrande buske efter 150 burpees! Inveg mitt nya knäskydd jag beställde från Sportamore tidigare i veckan. Det känns riktigt bra och sitter åt som bara den så jag sprang helt utan smärta idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0