Vilodag på gymmet

Idag var min energi totalt slut och mina knän gör otroligt ont efter gårdagens pass. Men jag tog mig till gymmet och körde en vilodag där. Jag hoppade hopprep i några sekunder sedan orkade jag inte mer. Tror att 4 pass på 2 dagar tog all min energi. Jag gjorde i alla fall några overhead squats för att få igång knäna och det gick relativt bra faktiskt. Och äntligen har jag fått in rätt teknik så nu fattar jag hur jag ska göra för att undvika rullning med knäna.

Var där som vanligt med Jakob och han skulle ta PR i snatch vilket han lyckades med! Dock inte med så mycket som han planerat men en förbättring med 2,5 kg är bättre än inget.



Sara och Eva var också på gymmet samtidigt och körde gärnet. Fick faktiskt lite ångest när de körde sin WOD. Blev så sugen på att hänga på! Eva, som dessutom fyller år idag, slog för första gången Sara i en WOD, bättre födelsedagspresent kan man väl inte få? Sara är en maskin och slår jag någongång henne i en WOD så lär jag bli överlycklig, det skulle vara STORT!

Jag är så glad att jag hittade till Crossfit Helsingborg, tack Sara för att du drog med mig! Sedan den 22 januari när jag var på mitt första CF pass har jag utvecklats otroligt mycket. Det jag tränade innan var ju INGENTING i jämförelse med detta! Det är så här det ska kännas när man tränar. Man vill gråta, skrika och kräka men ändå älskar man det. Jag har verkligen hittat rätt och kommer aldrig sluta med Crossfit.

Och världens största tack till Jakob som lägger ner sin tid på att lära mig och pressa mig att bli bättre för varje pass! Det är guldvärt att få träna med en som är expert inom området! Att man dessutom fått en vän för livet är helt underbart!!!

Kommentarer
Postat av: Jakob

Det är du värd :D Finns inte så många vänner som dig Paulina :)


Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0