Motivationen är obefintlig

Jag har totalt tappat motivationen till träning efter dessa två vilodagar. Just nu känner jag faktiskt seriöst för att bara strunta i alltihop och bara stanna i soffan och äta ostbullar och mjölbullar med ost och paprika på. Om jag får välja exakt vad jag vill äta just nu så är det bullarna. Har varit sugen på detta i flera dagar och inte blir det bättre att detta serverades idag på praktiken....

Men någonstans har jag vettet kvar. Jag åt inga och tänker inte göra det heller. Jag vill inte träna, men jag tänker göra det för jag har varit i denna situationen innan. Dagens pass och morgondagens pass kan kännas som döden och jag kommer kanske bara vilja skita i allt och gå hem. Men nej. I sådana här fall lyssnar jag inte ett dugg på min kropp och mitt psyke. Jag kör över det totalt och gör det som ska göras! När jag är nere i down-perioder tänker jag ofta på detta citatet som stämmer så förbannat bra.

"You can't get much done in life if you only work on the days when you feel good".


Nu blev jag lite mer pepp efter att ha kollat igenom träningsbilder på mobilen. Pull-ups och vikter är jag sugen på. Men CF med fokus på löpning som det blir om en halvtimme är jag mindre sugen på just nu. Och Snez har beställt ett kräkpass så jag dör lite bara av tanken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0