Sista

Sista dagen praktik innan två dagars ledighet. Så skönt. Är inte van vid att gå upp 06 och sedan vara igång till 15.30. Att vara inom vården tröttar ut en mer än man tror. När min förra handledare sa att hon lägger schema där hon helst jobbar max 3 dagar på rad då det blir alldeles för jobbigt med 4 så förstod jag inte riktigt. Tänkte på alla andra som jobbar mån-fre. Men jo. Jag förstår henne. När jag jobbade på lager en sommar och jobbade de klassiska 7-16 mån-fre gentemot 3 dagar i sträck på vårdboende så var det skillnad. Och nu när jag går in på fjärde dagen börjar jag känna mig helt slut. Men det är bara att stå ut. Nästa vecka blir en lyxvecka med bara 3 praktikdagar!

När jag har slutat ska vi äntligen åka iväg och handla och sedan ska jag trycka in träning någonstans. Kanske blir det grille med svärföräldrarna idag och då måste träningen bli av innan kl 19 som det var tänkt från början. Men det löser sig på något sätt!


Vår älskade! Han börjar bli riktigt stor nu. 3,6 kg vägde han för någon vecka sedan och han är bara 7 månader... Detta kan nog bli en stor kise!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0