Där satt den också

Jag vet inte vad som händer, men jag har någon extrem övertalningsförmåga när det gäller att övertala mig själv. Jag fick till träning idag också till slut. Tanken på att kanske bara ha tränat 2 dagar på en vecka fick mig att bli förbannad på mig själv. Jag cyklade bort till utegymmet och värmde upp lite och sedan nötade jag toes-to-bar till förbannelse. Sedan rakt på dagens första WOD. Bodyweight Fran.

Alltså. 21-15-9 av:

Pull-ups
Burpees

Min tid räknar jag inte då jag tänkte jag skulle vara så fiffig att filma de 9 sista så där gick rätt bra med tid av krångel med mobilen som skulle av från armen osv. Men fy. Den tar inte många minuter men den är fruktansvärd den WOD'en.

Vilade lite och nötade lite mer toes-to-bar och fick till dem rejält. Nu har jag fått igång höften i det hela också så nu är det inget mer fuskande med knees-to-chest.


Jag tänkte även att jag skulle testa göra den där pull-upen jag ska sätta innan den 13 juni. Och... DET GICK!!!! Med lite halvdan kipping så.

 

Jag filmade det hela men självklart hamnade videon på sidan när jag la in den i datorn. Och de andra videosen jag spelade in idag blev upp-och-ner så det fick bli bilder istället. Filmar på rätt håll nästa gång så ska ni få se pull-upen "live". Ja, jag är så stolt! Trodde aaaaaldrig att jag skulle sätta den redan idag.

Och sedan körde jag en sista WOD.

10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 av:

Push-ups (på tå)
Toes-to-bar
Squats

Där tappade jag mitt pannben för någon sekund efter 4/10 toes-to-bar och tänkte "jag skiter i det. Jag orkar inte mer". Men icke kunde jag ge upp. Vad skulle det vara för klent beteende? Nä, de tankarna är bara att slänga långt åt.... Kvavt något så in i bänken var det också, kunde knappt få luft och det gjorde inte det lättare att träna. Jag vet nog nästan hur Johan har det i sin höghöjdsmask nu... Men tröjan åkte av och till och med linne blev för varmt. Jag tog mig i mål och utförde hela i alla fall och totalt slutkörd blev jag.


Johan med masken!

Och när jag kom hem åt jag en riktig brakmiddag! Fy för bövelen vad gott det var! Sallad, broccoli och kyckling. Behöver inte vara svårare än så.


Kommentarer
Postat av: Petra

Jag är impad :)

Du är verkligen en förebild på att aldrig ge upp!



Förresten, var du på Gröningen ikväll? Såg en tjej i träningskläder som liknade dig, men kunde inte springa bort och säga hej så jag vinkade på avstånd haha :)

2012-05-19 @ 21:44:35
Postat av: Paulina

Åh tack Petra! Sådana ord värmer :)



Haha så go du är! Du vinkade till någon annan, för jag har inte varit på Gröningen idag, haha.

Saknar dig på passen! Du får komma till boxen och bara hänga lite nån dag :)

2012-05-19 @ 21:50:58
URL: http://pauislife.blogg.se/
Postat av: Petra

Haha ok, jag är bra på att vinka till folk jag inte känner :)



Jag saknar verkligen CF och alla där också :/

Men jag ska komma nån dag och skrika på er när ni jobbar :)

Men åker till Rhodos idag, så det blir om nån vecka ;)

2012-05-20 @ 10:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0