Två nya böcker

Jag har blivit en riktig bokmal nu den senaste tiden. Sedan jag läste ut "Emma, mias dotter" så började det klia i fingrarna att inte ha något att läsa senare på kvällen. Så igår köpte jag två nya böcker. En som är en typisk Paui-bok, alltså en självbiografi. "Ut ur mörkret" heter den. Jag älskar böcker som jag vet är sanna berättelser, jag läser inget annat. Men så tänkte jag att jag för en gångs skull ville ge en mer "glad" bok en chans, så jag köpte också "Den jag ville ha", för att se om det är min typ av bok.
Jag har precis börjat läsa "Ut ur mörkret" och änsålänge har den inte kommit igång på riktigt, men jag känner på mig att den kommer bli riktigt bra snart.

Linda Caine har allt man kan önska sig. Två underbara barn, en kärleksfull man, ett vackert hus med en egen ateljé där hon kan måla och skapa. Trots en drömtillvaro har mörka, destruktiva känslor tagit över allt mer av hennes sinne. Otäcka bilder blänker till i hennes medvetande som gör henne skräckslagen. Hon får också häftiga vredesutbrott mot sina barn, speciellt mot sin dotter. Allt detta gör henne vettskrämd. Håller hon på att bli galen? I vissa stunder känns självmord som den enda lösningen, men inom henne finns också en stark känsla av att inte svika sina barn.
Den kraftfulla resa som Linda tillslut bestämmer sig för att ta tillsammans med sin psykiater kommer att ta andan ur alla som läser den här boken. Fruktansvärda händelser kommer upp till ytan om vad som hände under hennes uppväxt i Afrika. Men djupast begravd finns hemligheten som hon som liten flicka lovade att aldrig avslöja...


Det här är berättelsen om de två vännerna Darcy och Nieve, bästisarna som alltid ställde upp för varandra ända fram till den dagen Nieve förförde Darcys pojkvän.
Tio år går utan att de har någon som helst kontakt, men så en dag dyker en bröllopsinbjudan upp hemma hos Darcy. Nieve ska gifta sig och vill gräva ner stridsyxan.
Men Darcy har något annat i sikte, vad hon egentligen längtar efter mest av allt är att få hämnas vad som i hennes ögon var ett oförlåtligt svek. Hon kan inte släppa drömmen om det liv hon kunde ha haft...

Kommentarer
Postat av: Evelina

Den sista ligger och väntar på mig också :-)

2010-08-12 @ 18:47:34
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0