Reebok Easytone

Var på intervjumöte hos min jobbcoach idag och det gick mycket bra! Jag skickade CV:et som min systers kille gjorde och han tyckte att det såg rörigt ut och sa att mitt CV var bättre, men att jag kan plocka lite småsaker från det omgjorda. Så det kändes bra, höra från experten själv vad som är bäst.
Efter mötet åkte jag hem och bytade om och körde och hämtade Emelie, sedan gick vi milen i Pålsjö skog. Så nu är jag helt slut i benen. Jag har gått 2,7 mil sedan i fredags (med uppehåll en dag). Hur sjukt låter inte det?! Förstår inte att mina ben hänger med i mitt tempo. Har snart gått 10 mil på lite mer än 2 veckor. Det känns toppen kan jag säga.

Jag och Emelie har pratat om det innan, men idag kom det upp på tapeten igen. Reebok Easytone. Hennes mamma hade varit och köpt skorna nu i helgen och var supernöjd. Jag har läst i forum på nätet och bara sett positiv (en negativ i och för sig) kritik om dom. Någon påstod att det var som att gå på moln när man hade skorna på sig och dessutom inga skoskav. Och någon kände av ordentlig träningsvärk i ben och rumpa. Så jag funderar starkt på att köpa ett par. Då jag haft mina nuvarande i 5 år och ändå ska byta ut dom så varför inte slå till på easytone?
Skorna finns i massor med olika färger och dom är bra mycket snyggare än MBT-skorna som kom för ett par år sedan.
För er som inte vet vad det är för speciellt med dessa skorna så har jag hittat lite info på en sida på nätet.


"Easytone bygger på teknologi framtagen av bland annat NASA-ingenjören, Bill McInnis, som har skapat ett system som gör att skorna blir naturligt ostabila och aktiverar musklerna extra.Easytone bygger på en avancerad konstruktion av två inbyggda bollar under sulorna, bak på hälen och under främre delen av skon. Knepet är att hålla balansen, skorna är nämligen designade så att bollarna under sulorna gör att du spänner och aktiverar musklerna för att hålla balansen när du går och tack vare att musklerna jobbar extra, förbränner du samtidigt fett och musklerna aktiveras extra mycket. Skorna ger 28% mer muskelaktivitet på rumpan och 11% mer muskelaktivitet på låren och vaderna medan du går."
Hur bra låter inte detta? Bekväma skor som dessutom ökar muskelaktivitet i ben och rumpa. Det kan inte bli bättre!

Kommentarer
Postat av: Hanna Axelsson

Hur upplever du skorna såhär i efterhand? Jag har problem med hälkudden under höger fot och känner att Easytone ger mig mest stöd av alla skor jag testat. Att jag har fått starkare rumpa och ben tror jag däremot inte att mina skor kan klandras för ;-)

2012-01-20 @ 09:06:01
URL: http://www.hannaaxelsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0