3 km löpning

Idag hade jag bestämt mig för att springa 5 km på löpbandet så fort jag bra kunde. Redan efter några springsteg kände jag hur min vänstra fot värkte. Vartenda steg jag sprang så gjorde det förbaskat ont i min vänstra fot. Så jag sänkte mig en nivå och bestämde mig för att få en bra tid på 3 km istället. Jag är faktiskt nöjd med mitt resultat!

Bilden blev suddig och jag kan berätta att jag sprang 3 km under 16 minuter, men det tog några sekunder att sänka hastigheten på bandet från 14 till 3,8, därav lite fler sekunder. Men jag är toknöjd med mig själv och ska satsa på att klara det på 15 minuter nästa gång. Jag höll mig i snitt på 11-12 km i timmen på bandet och jag vill lova att det känns i benen fortfarande. En rejäl träningsvärk i rumpan efter gårdagens badminton sitter jag på också. Men visst är det härligt att känna att man har tränat?! Jag älskar träningsvärk i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Kimamalie

Perfect site, i like it!

2011-07-07 @ 07:33:27
URL: http://kimamalie.blogocial.com

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0