Organique

Igår när vi var i Kristianstad var vi också inne i Alves fasters butik. Organique. Riktigt mysig butik med endast ekologiska produkter. Fri från alla "onormala" ämnen. Jag shoppade loss lite grann. Kände att det var dags att köpa ordentliga produkter för huden och lägga Niveas skit bakom mig.

Det blev följande:
- Ett goat milk repair-serum till ansiktet.
- Shea-smör med lukt av apelsin/chili.
- Hårmask för slitet hår (dessutom bra för färgat hår, och mitt färgas ju med jämna mellanrum)
- Eterisk olja med lukt av kanel
- Sedan fick jag en liten påse med badsalt med alger.

Glasburkarna köpte jag i Egypten. Det är också ekologiskt. "Pulverlera" som blandas med vatten och sedan appliceras på huden. Precis som en ansiktsmask. Och den andra är badsalt.

Jag testade badsaltet med algerna nu för någon timme sedan. Jösses vad len huden blev. Jag hade som plan att fila fötterna efter badet så jag började, men upptäckte att fötterna var bebislena. Dom hade en del förhårdnader innan jag hoppade i badet. Så det saltet var verkligen super! Serumet känns också jättebra, svalkar skönt när man tar på det och svider inte ett dugg, som Niveas dagkräm gör på mig. Jag testade hårmasken idag också och håret känns jättelent hitills. (Det är inte helt torrt än). Shea-smöret är helt underbart! Och doftoljan med kanel luktar fantastiskt! 10/10 till Organique!!!

Kommer absolut fortsätta lägga dom där extrapengarna på bra produkter. Jag är trött på torr hud som svoder, hår som är torrt i topparna oavsett om det gått 2 dagar eller 3 månader efter klippning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0