Grande finale

Igår var det finalen av vår provvecka på Filborna arena. Jag har aldrig tränat så mycket och så intensivt i hela mitt liv. Det blev hela 20 träningspass en vecka. Det har varit extremt roligt och jag verkligen älskar att träna och röra på mig. Bland dessa 20 träningspass har det varit; Kettlebells, indoor walking, zumba, core, hot mojo, gym, body combat, aqua combat, vattengympa med redskap, vattengympa utan redskap, pilates och wumba. På gymmet har jag och Emmy sammanlagt cyklat 4 mil och jag börjar känna att mina ben börjar samla på sig mer och mer muskler och fastheten börjar ta form.

Jag är väldigt tävlingsinriktad och gör allt för att vinna. Denna veckan har jag varit den av oss tre som tränat flest pass. För mig spelade det ingen roll om jag hade tränat ett pass mindre än Emmy eller fem pass minre än Emelie, men nu i efterhand känner jag mig enormt stolt över att jag lyckats träna fler pass än de andra, just för att jag aldrig trodde att jag skulle göra det.

Jag har tränat dubbla pass på friskis en gång och då var jag helt slut hela dagen efter, men denna veckan var det bara i tisdags förra veckan som jag tränade ett pass. Annars har det varit dubbla eller trippla. Igår blev det till och med fyra pass. Zumba, core, indoor walking och kettlebells. Det var tufft kan jag säga, men allt handlar om viljan. Har man en vilja av stål, som jag har, så är det den som styr. Jag hade kunnat nöja mig med de tre första passen igår, men det var min vilja som tog mig igenom det sista passet.

Jag kunde inte låta bli måttbandet imorse, var tvungen att se om det hänt något. Och det ser positivt ut. Jag är snart framme vid mitt mål och jag har hela fyra månader kvar. Detta ser lovande ut.
Kom igen alla träningssugna där ute! Ta tag i det och efter några veckor kommer ni vara FAST i träningsträsket och älska det! Jag skulle aldrig kunna leva utan att träna, om jag ska vara ärlig. Det är en del av mig nu. Och just nu är träningen mitt liv och jag älskar att jag är fast där, det är så härligt!

Kommentarer
Postat av: E

Lilla gumman, jag tycker nog det börjar gå till överdrift nu. Sloooooowwww Doooowwwn !

2011-02-01 @ 17:42:39
URL: http://emmafribergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0