Backträning

Tänkte visa lite bilder på backen jag brukar köra backträning i. Jag är inte mycket för långdragna backar. Korta med brandta är vad som passar mig bäst! Jag har hittat min favorit i denna kategorin. Den finns i Pålsjö skog.
Det tråkiga nu är att bilderna inte visar den rätta sidan av backen. Jag kan säga som så att den är brandtare i verkligheten än vad den ser ut på bilderna. 
Backen är uppdelad i tre "små backar" kan man säga. Där är en liten "avsats" efter varje backe.   

Detta fotot här ovanför är taget när jag står längst upp på toppen av backen och ungefär där räcket svänger är backen slut (eller början om man kommer nerifrån ;).

Nu står jag där räcket svänger och denna backen slutar vid bänken där det är en liten "avsats". På denna bilden ser man inte den sista biten av backen.

Här börjar backträningen! Första backen är brandtast och tar slut vid bänken och därefter följer de två backarna som ni sett på bilderna ovan.

Här ser ni backen på håll, eller ja två av de tre backarna.
När jag backtränar så brukar jag köra minst 4 spurtar uppför denna. (det finns en långdragen backe, också kallad kinesiska muren, på ca 400 m som jag ibland kör en gång också utöver dessa 4, eller så kör jag 3 uppför denna och 1 omgång i den långdragna).
Där jag parkerar bilen är det ca 1 km till denna backen och den biten powerwalkar jag eller så kör jag intervaller. Tar ett träd i sikte och bestämmer mig för att spurta när jag är bredvid det och ser sedan ut ett träd som mål där jag slutar springa och går istället. Intervallerna blir oftast ca 15 sek och sedan går jag i lika många och sedan på det igen, och sedan fortsätter jag så tills jag är framme vid backen.
När jag är klar med backträningen så brukar jag göra utfall för att pumpa ur det sista ur benen och rumpan. Gör även en annan övning som är svår att förklara, men nästa gång jag det är dags fotar jag den och visar här för er! 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vad härligt det ser ut att springa i skogen! Ja, jag bor i Spanien och i en storstad så det är väldigt dåligt med skog här, och backar också :( men det finns ju minibackar där man går upp från floden där jag springer, jag kanske kunde ta några vändor där ;) det är alltid så mkt folk bara, jag vill inte att nån ska se mig ;) jag tycker allt att plankan har gett resultat, främst på sidorna! jag hade nog knappt muskler alls där förut men nu har det kommit lite! första veckan av fem avklarad nu på min ny utmaning, inget fusk den här veckan. har du några konkreta mål med din träning? det har inte jag ju och jag känner att motivationen snart kommer att ge sig, men jag vet inte riktigt vad jag ska ha för mål :S

2011-06-10 @ 14:48:36
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0