Ben- och rumpövning

Jag lovade bilder på ben- och rumpövningen jag brukar göra efter intervall- och backträningen. Det var jättesvårt att ta bilder på sig själv, men förhoppningsvis förstår ni poängen.


Stå på en bänk på ett ben och låt det andra hänga utanför bänken.

Böj sedan på benet du står på så långt ner du kan och gå sedan upp till startpositionen.
Låt benet hänga utanför bänken under hela övningen så att benet som står på bänken får jobba!

Jag brukar köra 15 repitioner på varje ben och sedan göra det i 2 set. Utöver denna övningen gör jag vanliga utfalls steg också, kör vartannat ben 20 gånger så det blir 10 på varje ben och sedan upprepar jag det 2 eller 3 gånger beroende på hur slutkörd jag är efter backträningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0