Sportamore

Pratade med min jobbcoach idag om allt mellan himmel och jord, och vi kom in på yoga. Hon rekommenderar mig att prova på ashtanga yoga och det ska bli! Har suttit och kollat efter en yogamatta på nätet ett tag och har kommit fram till att jag vill ha en från märket Casall. Jag lägger hellre lite mer pengar på en bra matta än att köpa en billig som sedan inte håller måttet (jobbcoachen hade gjort det misstaget).

Har hittat denna mattan på Sportamore och den ligger på 299:-. Vilket jag blev glatt överraskad över då jag räknat med att få lägga minst 399:- då det är vad Casallmattorna kostar i butik. Så denna ska beställas så fort pengar anländer på kontot i slutet på månaden. Sportamore har dessutom fri frakt och fria returer så kolla in deras utbud om ni behöver nytt på träningsfronten!

Hade gärna haft två sådana här indoboards hemma också. Jag tränade med dessa hos sjukgymnasten och det var verkligen en utmaning för balansen. Jag hade en till vardera fot och körde sedan djupa knäböj på dessa och även stod på ett ben och höll där ett par sekunder för att sedan byta, och sedan upprepade jag detta 12x2. Men en sådan här kostar 659:- så det blir ganska dyrt att inhandla, i alla fall med den ekonomin jag har nu... Men finns dessa på ert gym så TESTA! Roligare än vanliga balansbrädor och är mer åt BOSU hållet.

Hittade även detta smarta handledsbandet som man kan fästa nyckeln i. Ett sådant skulle jag behöva då jag har både mobil och bilnyckel i den lilla fickan som finns på mina träningsbyxor. Denna kostar 99:- och jag skulle lätt kunna klicka hem denna. Man får ju två i ett, man kan använda det som svettarmband så får man bort lite svett från ansiktet också ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0