Godis-ångest

Min "godis-ångest" har gett sig till känna lite extra idag så nu skriver jag av mig.
Godis och onyttigheter tre dagar i rad nu. Min ångest är enorm och jag hatar att jag just nu sitter med en liten godispåse och äter. Men jag har inte självdiciplinen att inte äta när Kevin sitter och stoppar i sig. Jag kan inte. Det går inte. Jag blev så arg på mig själv för ett litet tag sedan och kunde inte hålla tårarna tillbaka. Jag berättade för Kevin att jag inte vill ha det så här längre. Jag vill inte äta godis mer än en gång i veckan. MAX två gånger, och då vid speciella tillfällen.

Det känns dumt att inte "låta" Kevin äta godis om han vill. Men eftersom vi lever ihop och jag inte kan låta bli när han äter så kommer jag bara in i en ond cirkel och kan inte ta mig ur förrän han också slutar. Så nästa helg är det godis max två gånger och helgen efter det så är det en gång som gäller. Jag ska vara stenhård. För ingen av oss är i behov av att äta detta skitet flera gånger i veckan.

Att träna för att bli mindre och mer vältränad och sedan sitta och äta godis tre av sju dagar i veckan är inte rätt. Och jag som vill bli hälsocoach. Fan alltså. Min livsstil passar inte riktigt för det. Men från och med imorgon är det stenhårt arbete för jag ska trots allt ha nått mitt mål till juni. Då håller inte detta beteendet.

Men nu ska jag äta upp mina bitar vilket är 4 stycken och sedan är det slut med detta tills nästa helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0