Höstutmaningen v 10

Nu är det gjort! 1 års träningskort på Filborna Arena är nu införskaffat. Det känns faktiskt bra! Det enda som inte känns lika bra som Friskis är att det är 2 km dit istället för drygt 1 km som det är till Friskis. Men jag får lägga min lata sida bakom mig och inte låta den ta över!

Självklart tränade jag idag också när jag ändå var där och köpte kort. Har varit sugen på intervaller länge nu så det blev det såklart. 20 sek spriiinga, 40 sek vila x 10. Jag började med hastigheten på 15,5 km/h. Och höjde hela tiden och den sista satte jag på 19 km/h. PUH. Det var jobbigt, precis som det ska vara. Men nästa gång tror jag att jag börjar på 16,5 km/h eller lägger på lutning så det blir ännu jobbigare!
Efter det körde jag lite biceps och triceps och sedan självklart min planka i 3 min. Sedan avslutade jag med pw på bandet. 17 min med lutning 15.

Ursäktar bildkvalitéten. Bilden är beskuren därför är den så kornig. Men här har jag lutning 15. Ser inte mycket ut för världen med det ÄR jobbigt kan jag säga!
Efter 7 min höjde jag lutningen till max vilket är 20.

Så här såg det ut. Pulsen låg på 185 i princip hela tiden. Jag måste kolla upp min maxpuls för på löpbandets pulsanvisningar slutar den på 180 och då är det maximal träning för en 20-åring. Men jag hade aldrig orkat ligga i min maxpuls så länge så jag har nog ganska hög maxpuls.

På tal om pulsen, när jag provtränade på filborna en vecka i januari testade jag indoor walking aktivio (med pulsklocka) och då låg jag på röd markering stora delar av passet och det är ca 90-100% av sin maxpuls och den kan man inte ligga i så länge så instruktören sa att jag får höja maxpulsen nästa gång jag ställer in den. Enligt denna sidan får man fram sin maxpuls genom att subtrahera 220 med sin ålder. Alltså ska min ligga på runt 200 slag i minuten. Jag tror min ligger högre än så eftersom jag ligger på så hög puls när jag springer eller träna på crosstrainern.

Två dagar kvar av utmaningen nu!!! Inga gottigheter ikväll - imorgon är det kalas för Alve vilket innebär att där kommer ätas gotte, alltså får jag avstå idag. Även på söndag. Sålänge jag håller mig mätt så ska jag nog klara det eller gå och ställa mig framför spegeln och fråga mig själv om det är värt det ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0