Höstutmaningen v 8

Nys hemkommen från gymmet. SÅ skönt att träna. Det blev styrka för hela kroppen. Men jag la fokus på armar, axlar och rumpa. Min sista dag på Friskis imorgon förmodligen. Det gör lite ont faktiskt. Har tränat där i 4-5 år och känner mig trygg och säker på gymmet. När jag kommer till ett nytt gym vågar jag inte ta för mig på samma sätt. Troligtvis kommer jag köpa ett nytt träningskort på Filborna Arena. Där får jag riktigt bra pass såsom yoga, pilates, kettlebell, zumba, indoor walking, vattengympa m.m. Pass som inte finns på Friskis och som jag älskar! Kettlebell gillar jag inte riktigt än, men jag ska verkligen ge det fler chanser då det är toppenträning! Jag får dessutom tillgång till att simma när jag vill.

Men tillbaka till dagens träning. Jag har nu ökat på vikten när jag kör triceps. Kör numera med 10 kg istället för 9 kg. Känns riktigt bra. Denna tricepsövningen kör jag. Idag körde jag biceps med stång och hade då 10 kg på stången. Jag känner dock att jag hade kunnat lägga på lite till. Nästa gång testar jag med 12,5 kg. Nu ska jag utvecklas och då gäller det att maxa för att kolla ens kapacitet!

Imorgon tänkte jag ge mig på 5 km löpning under 26 min på bandet. Jag vågade inte idag eftersom jag varit sjuk och är rädd att ta ut mig för mycket till en början. Men imorgon ger jag det en chans. Håll tummarna!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Wow! biffvarning ju :) jag som tyckte jag var stark som gjorde den tricepsövningen med 7 kg ;) när du gör biceps, är det totalt 10 kg du har på stången? jag har ingen stång, det hade varit bra, det är lite svårt att köra biceps med en hantel i varje hand. hur som, jag måste nog köra lite styrka ikväll, är fortfarande lite förkyld men nu orkar jag inte vänta mer :( väntar med löpning till tors el fre ändå, det är nog säkrast. lycka till med löpbandet!! hoppas jag kommer igång med löpningen jag med. hur många set/reps brukar du köra när du gör styrkaförresten?

2011-10-04 @ 15:10:46
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0