Höstutmaningen v 9

Hemma igen! Tröttare än tröttast kan jag säga. Det blev ingen löpning, ryggen gjorde ont innan jag ens kommit hemifrån. Det blev däremot intervaller i backen idag igen. Dom 3 första var en lek. Efter 2-3 minuter hade jag gjort dom tre första och jag var pepp. Kände att 18 min som jag trodde det skulle ta var lite väl. Trodde jag skulle sätta det på 13 min ungefär. Men TJI fick jag. Den fjärde spurten upp kändes som att springa in i döden. Fyfan vad det blev jobbigt helt plötsligt. Och de sista sju var lika jävliga, om inte värre. Blodsmak i munnen när jag hade hälften kvar.

Men jag genomförde det och det känns fruktansvärt bra nu efteråt! Dock är tiden inget jag skryter om, haha. 20.26 min tog det. Där har jag något att arbeta med! Den tiden ska vara ett minne blott till våren. Kommer försöka fortsätta köra intervaller där ca 1 gång i veckan tills vädret inte tillåter längre. Men till våren kan jag köra där desto mer. Undra vilken tid jag ligger på bara några månader innan Lidingöloppet?  

Nu njuter jag lördag. Ingen mer träning denna veckan. Det känns att jag tränat 5 dagar utan vila. Kroppen skriker efter vila just nu så imorgon blir det en lugn dag och nya tag på måndag - sista veckan i höstutmaningen!
Ikväll finns risk för att det kan slinka ner ett och annat onyttigt. Men jag känner att jag behöver det. DUMMA TANKE!!!!! Men jag unnar mig och tränar desto hårdare nästa vecka. Jag sköter kosten prickfritt annars. Nu ska jag steka en lax och ha lite spenat till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0