ÄNTLIGEN KLARADE JAG DEN!

Efter gårdagens vilodag var jag riktigt pepp på träning idag. Och detta var ju även dagen då jag skulle göra min första pull-up. Har haft lite smått ont i magen under dagen, var så orolig att det inte skulle gå. Men jag hade bestämt mig. Jag skulle fixa den!

Det kändes ovanligt lätt idag. Trodde det skulle vara riktigt tungt. Men så fel jag hade. Gjorde faktiskt hela 7 st riktiga idag. Dock med vila mellan. Men ATT jag gjorde dem är huvudsaken för mig! Här är en video på den tredje. (jag har lyckats skaffa videofyme, så nu kan ni få se lite videos i framtiden).



Jag är så stolt över mig själv! Jag är inte den som gillar att "berömma mig själv". Men idag gör jag det. ÄNTLIGEN alltså. Som jag längtat efter att klara en pull-up och som jag slitit!

För 3 månader sedan hade jag inte provat att göra en enda negativ ens och nu satte jag min första riktiga. Och hela 6 st till. Trodde jag aldrig. Om ett år ska jag klara 10 på raken. Det är mitt nästa stora mål. Nästa pull-up mål är att klara en med händerna bortvända innan den 13 juni.


Bästa pepparen någonsin!

Jakob fick göra 20 st en-hands L-sit pull-ups bara för att han tvingade mig att göra 10 st riktiga (jag slutade vid 7). Han gav upp vid 8 st.



Sen blev det en liten WOD också:

4 varv av följande:

20 Dips
15 Kettlebellswings (16 kg för mig/20 eller 24 för Jakob)
10 Sit-ups
3 Turkish-get-ups (8 kg för mig/16 för Jakob)

Den lät busenkel. Men så var såklart inte fallet. Det var ett grymt pass. Och för andra gången vann jag över Jakob. Med nästan 1½ min. Kändes riktigt bra ska jag säga. Sen att han kör tyngre än mig räknas inte nu....

Kommentarer
Postat av: i min lilla lilla värld

Du är bäst, gumman!

Postat av: Linnea i Colorado

oh bra jobbat!!!

2012-04-27 @ 07:34:05
URL: http://linneaiusa.com
Postat av: SuperSHEro

Awesome! har man väl gjort sin första så är det svårt att förstå varför man inte klarade det innan! 5 st nästa då då? ;)

2012-04-27 @ 13:48:00
URL: http://supershero.shapemeup.se
Postat av: ♥ TUMADRE - ensamstående mamma till två

JAAA! Bra jobbat! Fan, vad bra! :-D

2012-04-27 @ 18:53:08
URL: http://tumadres.se

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0