Trippelpass

Inga hål hos tandläkaren men svindyrt ändå! Tur man inte ska dit så ofta. Jag var tokladdad inför kvällens pass och kunde inte sitta still så jag gick till och från tandläkaren och fick ihop lite över 5 km.
Jag hade bestämt mig för att köra två pass idag, ett på gymmet och ett nu ikväll. Men efter passet ikväll var jag inte helt slut så jag stannade kvar och gjorde ett tredje pass!

WOD #1:

4 st i varje lag. 3 varv av följande:

* Springa 500 m
* 200 Squats (Sit-ups för mig)
* 200 Dips
* 200 Pull-ups

1 i varje lag gjorde övningen och bytade sedan av till nästa lagmedlem, och så fortsatte det tills laget uppnått alla reps på övningen, därefter gick man vidare direkt på nästa.

Vårt lag var sekunder från att vinna! Vi ledde stort de två första varven men sedan hände något. Grymma var vi i alla fall! Med bra taktik kan man nästan inte misslyckas.


Kvällens stora skara!

Efter passet fick Madde sin födelsedagspresent. 100 burpees på tid! När man fyllt år ska man göra det (så jag håller min födelsedag hemlig).


6:45 blev tiden. GRYMT! Tidigare rekordet i CF Helsingborg var 7:03 om jag inte minns fel.

Därefter. Uppvärmning för nya WOD'en. Var tillräckligt varm så jag slapp den (tack och lov). Uppvärmningen är faktiskt värre än själva passet...


En del av uppvärmningen. Sitta i squat-position med händerna upp i luften och hoppa framåt.

WOD #2:

I lag om 2 och 2. Reps-antalet är per person.

* 100 Squats (Dips för mig)
* Bära lagkamrat ett varv runt gymmet (Plankan medan min lagkamrat gick runt gymmet).
* 100 Push-Ups
* Bära lagkamrat ett varv runt gymmet.
* 100 Sit-Ups
* Bära lagkamrat ett varv runt gymmet.
* 50 Squats
* Bära lagkamrat ett varv runt gymmet.
* 50 Push-ups
* Bära lagkamrat ett varv runt gymmet.
* 50 Sit-ups

+ en liten extra WOD:

Alla stod i en ring i jägarvila (plankan för mig) medan en person i taget gick in och gjorde 5 eller 10 burpees.


Kvällens andra gäng!

För mig var det inte slut här. Jag fick med mig Malin på 50 burpees på tid. Min tid: 3:55. Malins skriver jag inte ens... SEN var jag död. Det var den känslan jag ville uppnå idag för imorgon har jag vilodag och då vill jag knappt kunna röra mig. Och massor med smärta har jag fått. Mitt vänstra knä gör svinont och mitt högra knä är uppskrapat efter burpeesarna så det svider. Men det var det värt, hundra gånger om. Nu kan jag ha en vilodag med gott samvete!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0