Min studieteknik

Vilken jobbig dag! Har brottats med min självdiciplin hela dagen och dessutom en ond nacke, har inte varit det lättaste. Vet inte varför jag har så ont i nacken. Huvudet känns som en betongklump och det är jättesvårt att hålla det upprätt. Fick ta en paus tidigare idag och lägga mig på spikmattan. Har dessutom suttit med värmedynan runt nacken för att överhuvudtaget kunna sitta upp. Men jag har kämpat på och äntligen har det släppt lite. Nu äntligen är jag klar med mitt pluggmaterial till rörelseorganen. Så här kan det se ut när jag sammanställer fakta för att plugga in. Dels lär jag mig när jag sammanfattar allt och jag har dessutom allt det viktigaste samlat så jag slipper läsa igenom 20 tals sidor i en bok.





Jag måste ha bilder för att kunna relatera. Annars har jag jättesvårt att lära mig. Detta ska skrivas ut sen kommer jag markera med markeringspenna på det som är viktigast. Och detta läser jag istället för att läsa igenom boken flera gånger om dagen. Nu har jag plockat ut det viktigaste för att lättare få in det. 11 sidor blev det. Puh. Nu ska jag göra detsamma med kapitlet som handlar om mag-tarmkanalen. Bäst att sätta igång!


Jag får alltid sällskap av min lille älskling när jag pluggar. Eller ja, jag får sällskap i vad jag än gör. Han är för nyfiken och för sällskapssjuk för att kunna låta bli.

Om någon timme tar jag en paus och går ut och tar en pw. Det behövs verkligen efter en heldag inne utan någon som helst frisk luft!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0