Färdigmålat hemma hos oss

Vilken softedag vi har här hemma! Så mysigt att ha Kevin hemma. Vi sov läänge imorse (till kl 11) och sedan åt jag frukost samtidigt som vi kollade på en underbar film. Dolphin tale. En berörande film som påminner lite om Rädda Willy!

Jag målade ju om lite här hemma tidigare i veckan. Jag har nu tagit tummen ur röven och fotat efter-bilder. Som vanligt glömmer jag nästan alltid att ta före-bilder, men denna gången kom jag på det precis innan jag började måla så ni får även se hur det såg ut före!

Först ut är hatthyllan som vi mer än gärna hade bytat ut, men det går inte. "Klossarna" den sitter på är fast i väggen och hade vi tagit bort dom, som vi först tänkte, hade väggen rasat fick vi reda på av målaren. Så vi valde istället att måla hela vit.

Så här såg den ut före (dom vita klossarna var också träfärgade innan det tapetserades om):



Så här ser den ut nu:



Nu ska vi bara köpa två korgar att ha uppe på där vi kan förvara mössor, halsdukar och vantar. Just nu åker allt emellan stängerna. Sjukt korkad hathylla, men man får göra det bästa av det man har.

Här kommer garderoben i sovrummet innan jag målade om den:



Och så här ser det ut nu efter:



Sååå mycket bättre! Äntligen är allt träfärgat målat i vitt här hemma. Toalettdörren, sovrumsdörren garderoberna i hallen, garderoben i sovrummet och hatthyllan är nu äntligen klara. Jag började med målningen för 1 år sedan ungefär, men sedan tog färgen slut och vi tog aldrig tag i att fixa mer. Men nu äntligen. Så skönt att ha det ur vägen nu när jag börjar plugga och inte har all tid i världen längre!

Ni skymtar en trapphylla till vänster om garderoben. Har glömt berätta att jag slog till på den från Mio för 2 månader sedan ungefär. Men jag har inte fått till det som jag vill i hyllan, därför har jag inte lagt ut bilder ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0