Naturmaterial, nya grejen!

Jag och Kevin diskuterade inredning tidigare idag. Jag har länge varit lite trött på det mörka vi har i vardagsrummet (valnöt). Tidigare ville jag ha vitt och grått och lite shabby chic-inspirerat men Kevin totalprotesterade. Jag har vant mig vid tanken på det bruna och har lagt ner den gråa hysterin jag hade innan (ville bara ha vitt och grått och gärna lite silver inslag på lyktor m.m, inget annat). Men nu har jag börjat gilla linne-textilier, naturmaterial (främst dom där trälådorna, denna nedan är ju bara för snygg) och vill gärna blanda det med vitt. Eftersom vi har mycket brunt här hemma och Kevin vill ha det så, så har jag tänkt om och kan faktiskt tänka mig att köra på det brun, vit, beiga istället. Med lite naturmaterial som inslag och även lite vitt shabby chic-aktigt. Gärna lite betong och zink i inredningen också. Mums! Så jäkla snyggt! Men dom två sista materialen får bli i nästa lägenhet.

Det var en sån här trälåda jag var ute efter från början. Tycker dom är SÅ snygga.
Allra helst hade både jag och Kevin velat ha en tegelvägg här hemma. Inte en vanlig tegelvägg (som hustegel) utan mer åt detta hållet som det är på husväggen här nere:



Eller egentligen mer åt detta hållet. Älskar verkligen schiffer och det där ojämna som gör att bitarna sticker ut lite är pricken över i:et:

 

Så snyggt. Längtar tills vi hittar vår vindsvåning med takbjälkar och brädgolv. DÄR ska en tegelvägg upp och jag kommer gå bananas på all inredning. Inredningen är precis som träningen, något jag brinner för och älskar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0