4 fantastiska veckor

Snickerskakan blev uppskattad idag och jag måste säga att den blev riktigt god. Den var kompakt men kladdig och centern i den var totalt underbar. Ska faktiskt göra den med dumle och center i nästa gång, kan nog bli riktigt gott!

Det var med sorg i hjärtat jag gick hem idag. Fasen vad tråkigt det känns. Jag slutade kl 13 men drog ut på tiden då jag inte ville lämna så kl 13.30 körde jag hem. Jag har haft 4 fantastiska praktikveckor. Trodde aldrig att äldrevården var något för mig. Men med dessa underbara kolleger och gulliga gamlingar så har jag bannemej fastnat. Det är inget jag vill syssla med för resten av mitt liv, men som extrajobb och kanske till och med ett vikariat hade jag kunnat tänka mig.


Med det betyget från min handledare kan jag inte annat än bli tårögd och när en vårdtagare dessutom kallar mig för hans ängel och säger när jag ska gå "jag hoppas du kommer tillbaka och tar hand om mig" kunde jag knappt hålla tårarna tillbaka.

Nej det känns faktiskt riktigt tragiskt att gå tillbaka till skolan nu efter att ha trivts så oförskämt bra. Så mycket beröm och positiv feedback jag fått under dessa veckor har jag nog inte fått under hela mitt liv. Många gånger har jag blivit generad och inte vetat vad jag ska säga mer än "tack". Att jag fått känna mig så uppskattad och omtyckt av både personal och vårdtagare har gjort mig så glad och lycklig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0