Dålig kost = dålig prestation

Det var gräsligt jobbigt och äckligt att träna idag. Aldrig mer ska jag spåra ut som jag gjorde i helgen. Har inte ens vågat skriva om det här. Lite mjukglass, godis och choklad i 3 dagar... Usch. Presterade fruktansvärt dåligt idag. Kosten har otroligt stor betydelse har jag fått svart på vitt nu. Paleo all way från och med nu! Snälla låt mig lära mig av mina misstag för en gångs skull...

Vi körde en runda tabata squats (20 sek aktiv, 10 sek vila x 8). Och sedan teknikgenomgång på kipping pull-ups. Snart sitter skiten. Jag kom upp några gånger idag och gunget i axlarna sitter där men jag måste skjuta till bättre i höften för att slippa dra mig upp som i en vanlig.

Dagens WOD var en benchmark jag gjorde för 1,5 vecka sedan.

21-15-9 av:

Thrusters
Pull-ups

Det gick rent åt helvete ska jag säga. 20 kg på stången, samma som sist och pull-upsen gjorde jag i gummiband sist och jag var noga med att köra från deadhang och hakan över varje gång.
Idag körde jag några i gummiband och några där jag bara hoppade upp och några där jag hoppade upp med gummiband som hjälp = fusk! (för mig). 

Dagens tid: 12:11
Tid för 1,5 vecka sedan: 12:25

Extremt kasst alltså. Så jag räknar min gamla tid för den ger mig mer rättvisa. Idag fuskade jag med pull-upsen och det är inte godkänt för mig som en benchmark. 

 
Helt genomblöt blev jag så visst fick jag kämpa trots att jag fuskade. Hade jag inte fuskat hade jag nog stått och slitit med mina pull-ups fortfarande.


Snyggaste väggen i boxen, lite häng innan dagens andra gäng skulle träna, och en extremt blöt Joel. Så jag var inte ensam om att vara totalt genomblöt.


Kommentarer
Postat av: Snez

FAN vad bra vi är!!!!!!!!!

2012-05-23 @ 09:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0