Run forrest run!

Ett underbart pass hade vi idag. Härliga löpargäng. Gött att vara den som är bland de slöaste i gänget så att man har några ryggar att jaga!

Det väntade intervaller idag. 1000 m x 6 i ett tempo som är snabbare än ens vanliga kilometertempo och 1 minuts vila mellan varje intervall.
Jag körde 3 st 1000 m och 3 st 600 m intervaller. Ryggen och knät samarbetade inte och sved av smärta. Ändå lyckades jag hålla ett bra tempo. Låg mellan 4.20-4.40 tempo genom alla. De kortare intervallerna kunde jag ta i desto mer och där låg jag nog neråt 4.10. Jag är nöjd med tanke på att jag låg i 5.50 tempo på Springtime. För er som inte förstår så är tempo-tiden den tid man håller per kilometer.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0