Kettlebell i boxen

Ångrade mig nästan att jag stack till boxen ikväll för ett kettlebellpass med fokus på teknik. Jag gillar inte kettlebells. Nog för att jag gillar kräkpass men detta är kräk på en nivå jag inte gillar. Men det var bara att bita ihop! Det var ju rätt kul trots allt.

Började med genomgång på swings och nötade detta ett tag i 2 minuters intervaller. Sedan lite snatch på det. Efter ca en halvtimme med teknik blev det en WOD.

30 Overhead swings
30 Jump squats
30 Racket lunges
20 Crossover push-ups(10 på var sida)
15 Deck squats
50 Slingshot squat (50 på var sida. Som i videon fast i squatposition med fötterna tätt emot varandra)
50 Sit-ups

Äckligt var bara förnamnet. Förstår inte vad det är med mig och svettas. Jag svettas sönder!!! Har gjort det i 3 dagar nu. Aldrig har det droppat mer än 1-2 droppar svett på golvet när jag tränar. Men idag så. Oh ja satan vad det droppade.




Bästa peppande gänget är CF Helsingborg!


Också den obligatoriska bilden på gänget! (Vad hände med min hållning???)


Snez ville svettas mer så jag tvingade henne att köra tabata-rodd. Hon höll på att ge upp flera gånger men jag piskade henne in i slutet. Så kan det gå när man ber om mer svett Mrs Stanic...


Yoga i boxen?




Ja, det ska väl synas att man tränar? Blåsa efter repet, lite lätt uppfläkta valkar, blåmärke och brännmärke på benet. (mina ben är nyrakade även om det inte ser ut så). Blir en fin sommar detta... Kommer känna mig så kvinnlig!

Kommentarer
Postat av: i min lilla lilla värld

Nå.. Hur långt kom hon??

Postat av: Snez

Jag trillade faktiskt av och förlorade några sek så får skylla dålig tid på det ;) Tack pau för idag. Alltid kul att träna med dig!

2012-05-10 @ 22:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0