Två timmar i boxen

Jag var riktigt på G idag. Efter två vilodagar var jag fit for fight igen! Tog en pw, eller nej promenad var det nog snarare, till boxen. 4 km enkel väg. Och idag var HD (tidningen) var där och intervjuade och fotade och då blev man ju ännu mer pepp. 

Äntligen fick jag nöta pull-ups igen! Det var 2,5 vecka sedan sist och jag har saknat det sjukt mycket. Nu sätter jag några stycken med brett grepp i det allra smalaste bandet. Ett rött. Så snart ska det nog gå. 13 juni närmar sig...

Dagens WOD var äckel-Fran.

21-15-9 av:

Thrusters
Pull-ups

Min tid: 12:25

Thrustersen körde jag med 20 kg. Är fortfarande rädd att mina knä ska pajjas men 5 kg mer än i torsdags gick alldeles utmärkt och ingen smärta i knäna! Och nu till min förklaring av den långa tiden. Jag gav mig fan på att köra ALLA pull-ups i det svarta bandet. Och det tog tid. Alldeles för lång tid. Men jag blir ju inte starkare av att köra negativa så det får ta den tid det tar helt enkelt. 


Jag och Snez kör riktiga pull-ups. Eller ja, det blev bara två. Min stil är ju bara så.... Speciell? Smidig känner jag ju inte mig i alla fall, men upp kommer jag! Och Snez gjorde sin första riktiga idag!!!

Efter WOD'en körde vi en till. 50-40-30-20-10 av:

Double unders
Sit-ups

Jag som ännu inte fått till double-undersen kom bara till 20 DU på 40-omgången för sedan bröt Madde passet... Men 70 st totalt fick jag till och nu börjar dem sitta mer och mer. Snart så. 10 st klarade jag med ett hopp emellan. Rekord!

Därefter var det bara softe och alla körde vad man kände för.













Efter Sara, Kerstin och Madde kört Fran tog vi en runda tabata-rodd också. 773 meter kom jag. Jag ska över 800. Jag ska jaga den där Saran som alltid är så snabb!!!

Hade två helt underbara timmar i boxen idag! Som jag längtat efter kräk-känslan efter ett pass. Jag hade blodsmak och ville bara spy efter Fran. Kanske är jag sjuk, men jag älskar den känslan. Då vet jag att jag gett allt! Nu längtar jag bara tills repen kommer upp så jag kan klättra gärnet! Ska klättra tills händerna blöder.

Måste bara berätta. Var och handlade på Maxi nu ikväll och vi träffar en släkting till Kevin i kassan. Hon säger något varpå Kevin svarar "Nej hon går på diet". Då säger tjejen i kassan "Är det samma som alla andra går på nu, LCHF?" Jag "Nej det är Paleo, stenålderskost. Jag vill inte gå ner i vikt, jag vill bli biffig". Hon tittar lite konstigt på mig... Lycka till säger hon innan vi går. Lite komiskt att ALLA verkligen tror att man bara vill gå ner i vikt. Att bygga muskler som tjej verkar vara något lite sjukt enligt andra. Nä muskler ska det vara!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0