Det där med självdiciplin

Idag tog jag ut en ofrivillig vilodag på grund av pluggbehov. Jag har 3 inlämningsuppgifter som jag skjutit upp i flera veckor. De ska vara inne innan praktiken är slut (inom 3 veckor), men gärna så fort som möjligt. På mina 5 lediga dagar förra veckan cirkulerade dessa uppgifter flera gånger om dagen i huvudet. Det är som att ha en sten över sig som aldrig försvinner. Jag kan inte njuta fullt ut av att vara ledig när jag vet att dessa ligger och väntar. Därför kände jag att jag måste ta tag i det NU. Och äntligen har jag skickat in 1/3. Nu har jag en uppgift om diabetes och en om nervsystemet och dess sjukdomar kvar. Dessa lär ta lite tid då jag siktar på högre betyg så jag ska sätta mig och skriva lite varje kväll denna veckan så jag kan njuta av ledighet fredag och lördag!



Så det är praktik, äta, plugga, träna, sova som gäller fram tills på fredag. Så kan det gå när man inte äger någon som helst självdiciplin. Förstår inte hur man kan vara så flitig att inte skjuta upp det? Jag jobbar bäst under stress, därför sitter jag alltid dagen innan och råpluggar. Hatar att jag gör så, men av någon anledning blir det alltid likadant.

Nu ska jag fortsätta med diabetes-uppgiften så jag har kommit någon vart innan jag ska gå och lägga mig!

Kommentarer
Postat av: Snez

Har det väl alltid varit!? ;) I morgon ska vi löpa som aldrig förr..... Jag har beställt ett kräkpass!

2012-05-15 @ 20:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0