Trotsar hjärnan än en gång

Jag avbokade kettlebellpasset jag skulle på ikväll. Det blev för stressigt då vi kom iväg till Maxi lite sent så jag hade kommit för sent till passet. Jag ställde in mig på att skita i träningen helt idag. Motivationen var på botten igen. Men efter lite velande gav jag mig fan på att jag skulle träna ändå. Slängde ihop ett pass och cyklade iväg till utegymmet vid Olympia.

3 varv av:

900 m löpning
50 Dips
25 Squats
25 Push-ups (på tå)
50 Toes-to-bar


Min tid: 32:40

Ja det var ett äckligt pass men så förbannat roligt faktiskt. Har inte tränat med musik på evigheter så det var helt underbart att bara vara i min egen bubbla med hög musik. Squatsen kändes bra men jag kör i lugnt tempo fortfarande för att inte svikta med tekniken och falla tillbaks på ruta ett igen.
Och toes-to-bar kan jag faktiskt inte kalla det. Bara de första, sedan blev det mer knees-to-chest liknande. Men det sög i magen ändå. Och händerna. Det kändes som att någon brände upp mina händer...


Kanske inte ser så mycket ut för världen men det svider och bränner minst sagt! 300 toes-to-bar på 2 dagar sätter sina spår.

Också dagens goda middag. Massor av sallad och en schnitzel. Jag har fått riktig dille på det. Godaste just nu! Doppar den i ett ägg och panerar i mandelmjöl. Salt och peppar. Fantastiskt!



Nu ikväll blir det äntligen lite filmmys med min älskade. Som jag saknat honom. Vi har gått om varandra denna veckan och har knappt träffats alls. Igår hann jag se honom i några minuter vid 16-tiden innan han stack iväg och var ute på stan hela natten med vänner. Sedan sågs vi inte förrän 24 timmar senare. Så idag är en välbehövlig mysdag. Imorgon har jag också paxat honom. Lite träning ska hinnas med sedan är det all fokus på honom!

Ikväll blir det lite färska blåbär och mörk choklad för mig. Som jag längtat efter detta! Och som jag förtjänar det efter att ha trotsat min hjärna till två tuffa pass både igår och idag och pannbenet vann över suget idag. Så det ska jag fira!


Kommentarer
Postat av: i min lilla lilla värld

Gött jobbat du!!

Postat av: Lotta

Wow, att du kan pressa dig själv så! Kul att du har flyt nu ändå, hur går det med slimmandet då, märker du nån skillnad? Jag har tappat allt... Gått upp 3 kg och knappt tränat alls. Helt omöjligt att komma ut och springa när jag är ensam med barnen och har ingen motivation att träna hemma heller. Kan inte stå emot allt som bjuds när vi är borta... Funkar inte utan rutiner helt enkelt. Det känns skit :( jag har tänkt att jag ska försöka flera ggr men klarar bara två dagar innan jag trillar dit igen. Så, vet inte vad jag ska ha för strategi nu men troligtvis blir det inget midnattslopp iaf, jag kommer ju inte kunna träna i sommar. Skittråkigt :( hejar på dig iallafall och får väl hoppas att det går att få ordning på livet igen nån gång så jag kan komma tillbaka, även om det känns avlägset nu :( kramar!

2012-05-18 @ 09:59:30
URL: http://Nuevavidaensuecia.wordpress.com
Postat av: jimmy

Tack, detsamma.. Underbar blogg, här måste jag kika in mer

2012-05-18 @ 13:32:28
URL: http://crossfit.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0