Skola, sola, jobbsökande

Sommarskolan igår var faktiskt över förväntan! Jättebra lärare, inget muntligt, bara gramatik. Lovely!
Vi har fått ett kompendie med papper på massor med gramatik och vi kommer varje lektion gå igenom två kapitel och läraren går igenom allting på svenska med oss och äntligen börjar saker fastna som tidigare inte gjort det. Så jag upplevde fler "Aha-upplevelser" igår under lektionen och saker som varit självklara för många har jag nu äntligen också förstått!

Idag har det varit SUPERFINT väder så jag åkte hem till Joel och umgicks och solade med honom, väldigt trevligt då det var ca 2-3 veckor sedan vi träffades sist. Nu när jag kom hem såg jag att jag än en gång bränt mig på hela bröstet. Så det blir till att sola ryggen några dagar nu för att inte utsätta framsidan för mer sol.

Jag vill också tillägga att jag precis sökt två jobb, ett lagerjobb på heltid och ett butiksjobb. Igår fick jag nog och gjorde det jag aldrig ens velat tänka på förut... Jag registrerade CV och personligt brev på Mc Donalds hemsida. Det är det sista stället jag vill sätta min fot, men vad gör man?! Är man i behov av jobb så finns det nästan inga gränser.
Jag hoppas på lagerjobbet!

PS! Jag och K har ett löfte om att inte äta onyttigt fram tills att vi åker till Turkiet och förutom det: MYCKET träning. Så igår tog vi bilen ut till Pålsjöskog för en joggingrunda. Jag joggade ca 5 km på 40 min och jag är väldigt nöjd av min insats och glatt överraskad av min kondition.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0