Idag är det ingen vanlig dag...

För idag är det Kevins födelsedag! Min älskling blir hela 23 år gammal idag och det firas med middag hemma hos svärföräldrarna ikväll. Det han ska få av mig är att han få välja valfri restaurang i stan som vi ska boka bord på tills på lördag också bjuder jag på allt!

Det är ingen vanlig dag för mig heller, för idag har jag fått PRAKTIKPLATS! Var på intervju på Åhléns kl 15.00 idag och skrev papper 10 minuter senare, så redan på onsdag börjar jag jobba på Åhléns. Praktik innebär att jag jobbar gratis. Jag får ersättning från Arbetsförmedlingen, men jag får lika mycket som om jag skulle gå hemma. Men en praktik kan innebära att jag får anställning i slutändan, och om inte det så har jag en färsk merit som kan ge mig ett annat jobb. Så jag struntar i att jag är gratis arbetskraft, sålänge jag är ett steg närmre arbetslivet så är jag glad.


Min älskade pojkvän

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0