Det där med självkänsla

Är inne och kollar kläder på internet... Vill SÅ gärna ha nytt i garderoben. Jag har nog inte handlat kläder sedan vi var i Turkiet. Är så trött på det jag har, vill ha nytt! Men jag har inte pengar till det och eftersom jag kämpar med att tappa några kilon så vill jag inte handla och sedan riskera att det är för stort.

Denna eviga missnöjdhet med sin kropp är så trist. Jag önskar att jag hade varit en av de få tjejer som accepterar sin kropp är nöjda med sig själva. Men självklart är jag en av de många tjejer som inte är det. Ständigt är det något som är fel, är det inte det ena så är det det andra.

Ni tjejer som är nöjda med hur ni ser ut, smala, normalviktiga, överviktiga, ja alla helt enkelt, STÅ PÅ ER! Jag är så avundsjuk på er som har så bra självkänsla och kan säga rakt ut att ni är nöjda med att vara just ni. Det är så det ska vara. Jag strävar efter att kunna säga att jag älskar mig själv för den jag är oavsett hur jag ser ut!
Vi är alla unika och vi är skapta precis så som vi är. Vi ska vara nöjda med oss själva. Istället för att grubbla över allt man inte gillar med sig själv så ska man uppskatta allt bra med sig själv.
Jag ska nu börja uppmuntra mina bra sidor och uppskatta mig själv för den jag är.
Kom ihåg att det du ogillar hos andra är oftast en spegelbild av dina egna dåliga sidor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0