Jul

Godmorgon i annandagen!
Har haft en superjul hitills. Alldeles för mycket gott har jag unnat mig. Har gått och lagt mig med spännd mage och illamående två dagar i rad. VARFÖR lär sig hjärnan ALDRIG när kroppen inte vill ha mer? Ont i magen? - Jamen då trycker vi ner lite godis till. Tänkte att jag skulle skärpa mig igår, men det gick inte så bra... Det märks att jag har en helt annan livsstil än vad man har under julen. För min kropp mår inte alls bra av allt onyttigt. Tur att det bara är jul en gång om året. Imorgon är jag tillbaka i mina rutiner igen. Kör på utan kolhydrater efter lunch ett tag till så jag blir fit igen efter julskitet, hehe.

Väldigt suddig bild, men jag har nästan inga bilder från julen, så jag snor denna av svärfar. Bordet på julafton hemma hos svärmor och svärfar!

Idag var planen en runda på gymmet och köra igenom kroppen med fokus på underkroppen. Men en hemsk förkylningsblåsa har tagit upp halva munnen och halsen gör ont IGEN. Men inte jätteont, så det kanske går att ignorera och testa att träna ändå? Eller så väntar jag till imorgon? Jag gör nog så, annars riskerar jag väl att spä på halsontet. Imorgon är jag redo för styrka! Sedan åker vi till Sälen på onsdagkväll och där ska jag inte äta onyttigt mer än något litet på nyår. Åka skidor två dagar blir min träning!


Kommentarer
Postat av: carolina - med Lo:s syskon i magen.

...och jag HADE velat äta massa massa gott, men spänningarna i magen satte stopp. får satsa på nyår istället ;-)

2011-12-26 @ 14:00:39
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hej! verkar som att julen varit bra?! vi har haft det helt ok här men jag saknar verkligen att fira med släkten på jul, det blir ganska tråkigt när det bara är vi fyra som alla andra dagar. men barnen är nöjda med sina paket iallafall :) och mycket mat har det blivit, herregud... tur jag inte har någon våg jag slipper veta hur mycket jag har gått upp... men nu är det nya tag, snart 8 januari! förkylningen verkar vara borta iaf så igår sprang jag 6 km och om en stund ska jag damma av mina vikter och försöka få till ett hyfsat pass. inte så hårt dock för jag vågar inte riskera att bli sämre, måste satsa på löpning nu.



åh vad kul med skidåkning! super för benen ju!! hoppas ni får roligt och bra väder.



min skumrulle kom igår! den är väldigt hård, hehe. jag har provat lite men jag har inte ont nånstans nu så det är svårt att säga om den gör något bra. det är skönt iallafall, men lite svårt att få till det, jag får väl öva lite. den här är det: http://www.amazon.co.uk/66Fit-Elite-Foam-Roller--Blue/dp/B002IKO2YU/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1324976694&sr=8-1 absolut prisvärd iallafall!



är det dags att köra igång nu kanske... hmm... Guille har inte ens vaknat än, jag får väl försöka få upp honom innan jag börjar. det tar emot, det var längesen jag körde styrka nu, känns inte bra... vad fort man "glömmer"! men vi ska iväg sen så jag måste få det gjort nu.



hoppas ni får en härlig skidresa! börjar du ladda inför det nya året? jag känner mig mest trött och nervös för hur jag ska fixa 10 km men vi får se hur det går ;) kramar!

2011-12-27 @ 10:09:22
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0