Julen är slut-ångest

Nej, det blir ingen träning här idag. Jag är fortfarande lite kass och jag vågar inte dra igång för tidigt igen och riskera att bli sämre nu när vi åker till Sälen imorgon.
Jag har bokat in mig på hot yoga imorgon kl 12 så det ska jag gå på. Styrkan väntar jag med tills vi kommer hem. Säkrast så. Borde ju ha lärt mig av mina misstag nu när jag gått halvsjuk i snart 6 veckor.

Jag ska snart gå hem till mamma, det blev kaos igår och hon grät när hon ringde och ställde in julfirandet. Min bror och mamma har ingen bra relation, det blir bråk och missförstånd hela tiden. Igår fick mamma nog och nu är hon helt förstörd så jag ska hem och prata med henne lite! Tycker det är fruktansvärt jobbigt att se eller höra henne ledsen. Jag själv börjar oftast också gråta.

Ikväll ska jag träffa mina älskade Ugandavänner (dom jag åkte till Uganda med). Så det blir nog en sen kväll. Det blev det inatt också kan jag säga. Somnade inte förrän kl 02 och klockan ringde 6.45 för jag skulle upp och tvätta. Kan ju säga att jag inte var människa när klockan ringde så jag ställde om klockan och gick upp 9.30. Nej nu måste jag hämta upp den innan nästa ska ha tvättstugan!

PS. Jag har fruktansvärd julångest. Jag älskar julen, det är min favorit högtid och bästa tiden på året. Den slår sommaren med hästlängder. Så nu råder det ångest hos mig. Den är redan över. Den som var så perfekt. Längtar redan till nästa!!! Julsakerna får sitta uppe några veckor till. Kan ta ner dom när vi hämtat Jack (27 januari), då får han ersätta ångesten med glädje, hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0