Paulinas goda kycklinggryta

Här kommer receptet på den goda kycklinggrytan jag gjorde igår. Jag använde mig endast av mitt eget huvud och följde inte något recept, fick bara inspiration från andra rätter vi brukar äta, så jag får höfta lite på ett ungefär hur mycket det är av varje.

Råris
2 små kycklingfiléer
Lite gul lök
Lite purjolök
Lite zucchini
Ca 150 g svamp
Nästan en hel Milda mat 4% 5 dl.
Ca ½ dl soya
1 tsk sambal oelek
Lite salt
Lite svartpeppar

Gör så här:
Häll olja i en stekpanna, strimla kycklingfilén och släng i när oljan blivit lite varm. Under tiden hackar du lök, svamp och purjolök. När kycklingen fått lite färg – släng i löken, svampen och purjolöken. Under tiden detta steks tillsammans med kycklingen, sätt på vatten och koka råriset enligt anvisningarna på förpackningen. När löken börjat mjukna häller du i nästan hela Mildapaketen, soyan och sambal oeleken. Strimla sedan zucchinin och släng i. Rör runt och låt puttra tills riset är klart.
Servera med sallad!

Detta blev tre portioner till mig. Så öka bara mängden efter hur många ni är!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Det lät gott! ska försöka komma ihåg att köpa zuccini och svamp sen så ska jag göra detta på söndag!



träningen har väl varit ok den här veckan, fast jag har en del kvar att göra den här veckan... jag har sovit så dåligt och varit jättetrött och det går ut över träningen och humöret... så igår blev det inget, inte idag heller men jag ska iaf göra plankor och armhävningar senare. imorgon fm ska jag springa 6 km igen och få in ett ordentligt styrkepass. det blev styrka ök med en del swings och tabata uk i början av veckan+ 6 km i onsdags så det har varit helt ok.



wow, 32 armhävningar, grymt!! det där med viljan är väl mitt problem, jag vill ofta inte tillräckligt mycket och då blir det inte mer heller. synd. jag kanske är för nöjd för att vilja ha för mycket mer ;)



åhh det hade varit jättekul att se lite skor!! har velat ha converse länge men de är ju inte jättebekväma. jag har ett par rååååsa adidas, liknande converse, dom är snygga men lite för rosa för att ha till allt ;)



på tal om rosa skor, de här har jag läst många som rekommenderar, och de är rätt rosa ;) : http://www.startfitness.co.uk/product.asp?strParents=&CAT_ID=0&P_ID=44286&strPageHistory=search&numSearchStartRecord=1



ska försöka ta mig in till stan till Nike-affären nästa vecka och prova, klämde på en del skor förra veckan och många av Nikes är lite för mjuka, jag behöver nog lite stabilitet ändå. men Asics är också väldigt bra, de jag har nu är bra skor men inte tillräckliga, det stod i beskrivningen att de var för distanser under 5 km och för det funkar de super men som sagt, inte mycket mer.



testa att springa lite långsammare! man lider faktiskt mindre, hihi. jag sprang 6 km (ca) på 35:28 i onsdags och det var inget lidande alls, det kändes jättebra. tror tempot var ca 6 min/km och i det tempot hinner man ju 10 km på en timme. tillräckligt!



nu måste jag springa här så jag hinner till posten innan guille ska hämtas. det ska bli sååå skönt med helg, sambon är ledig för ovanlighetens skull och det ska bli härligt att kunna slöa lite hela familjen tillsammans :)



kramar, ha en bra helg!

2011-12-09 @ 15:40:30
URL: http://viivalencia.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Låter riktigt gott!

2011-12-09 @ 17:48:41
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: carolina - självkänsla, föräldraskap & graviditet

Visst blir det bra när man får exprimentera lite? För det mesta iaf=)



Låter som en gryta helt i min smak!!

2011-12-09 @ 19:23:39
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0