Sammanfattning v.8

Jahapp då var det dags för en sammanfattning av v.8 i utmaningen. Planerna var att sätta igång med träningen denna veckan så att jag kunde börja träna hårt imorgon...

Mån: Styrka ök och uk, med fokus på underkroppen.
Tis: Vilodag
Ons: Hot yoga
Tors: Vilodag
Fre: Vilodag
Lör: Vilodag
Sön: Vilodag

TRÄNINGEN:
Ja, som ni ser så sket det sig ganska rejält. Mådde jättebra efter styrkan i måndags, började känna mig småkass igen i tisdags, men ville ändå chansa på att träna i onsdags så jag körde yoga istället för styrka. Och efter det har det bara gått utför. Snuvan har varit värst fram tills idag då halsontet gjorde sig tillkänna rejält. Har inte ont nu, tack och lov. Så kanske är det över?
Det blev i alla fall ett bra styrkepass i måndags för jag hade träningsvärk ett par dagar i både överkropp och underkropp. Yogan var också perfekt. Stel som jag är så är yoga ett MÅSTE för att min kropp ska fungera utan kramper och stelhet.
Så ja... Denna veckan har väl i stort sett blivit lika misslyckad som dom 3 senaste. Riktigt tråkigt. Är så trött på detta nu! Men jag kör mina 6 min planka och maxat antal armhävningar på tå, varje dag! Och det går jättebra. Armhävningarna går framåt och magen har börjat ta form! Så det kör jag vidare med, så sjuk är jag inte att jag inte fixar det. Men tyngre styrka och pulsträning vågar jag mig inte på. Jag lyssnar på kroppen även om jag är så rastlös att jag snart sliter av mitt hår.

KOSTEN:
Det går super på vardagarna som vanligt! Men helgerna är skit skit skit. Denna helgen har det blivit en del onyttigheter och igår rubbades mina annars regelbunda måltider totalt. Jag åt havregrynsgröt till frukost, en halv banan ett par timmar senare. Sedan blev det en rostbiffsbaguette kl 14 och ingen mer mat efter det. Bara godis. Fyfan vad jag mådde imorse. Ont i magen och illamående. Jag märker verkligen skillnad om jag bryter mina "matmönster". Det går bara inte. Och att godiset fick ersätta middagen var bara skit och dåligt av mig. Jag skäms över att säga det, men lika bra att vara ärlig. Jag har kommit in i en ond cirkel när det gäller onyttigheterna (fortfarande inget på vardagarna, jag pratar endast om helgerna) och måste bryta det! Kan bli väldigt svårt nu när det är jul nästa vecka. Men efter julen ska jag ta mig ordentligt i kragen. Kanske behöver jag en utmaning gällande godis? Någon som vill utmana mig?
Men jag glädjer mig åt att vågen inte pekar uppåt trots mina utsvävningar med godiset. Jag går neråt... På gott och ont. Vill ju inte försvinna! Vilket alla påpekar (tänkte ta upp allt det där i ett inlägg senare).

Imorgon: Ny vecka - nya tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0