Sammanfattning v.9

Jag har inte haft koll på dagarna därför kommer sammanfattningen av förra veckan lite sent.

Mån: Vilodag
Tis: Vilodag
Ons: Vilodag
Tors: Vilodag
Fre: Hot yoga
Lör: Vilodag
Sön: Vilodag

TRÄNINGEN:
Som ni ser blev det inte mycket till träning denna vecka heller. Trodde jag var frisk, men tji fick jag. Jag vet inte om jag sätter igång för fort? För det slår ju tillbaka varenda gång jag har tränat. Yoga funkar bra, men jag har inte vågat ge mig på styrka än. Dessutom har jag haft fruktansvärd träningsvärk i hela överkroppen efter julkalender-utmaningen. Så hela julen har jag bara velat vila överkroppen, har gjort ont bara någon kramat mig. 

KOSTEN:
Det blev lite mycket julgodis denna veckan, men mat har jag ätit normalt mycket av. Det blev lite oregelbundna mattider i jul men övriga veckan har jag skött det bra. Jag märker av direkt när jag inte äter som jag ska. Både julafton och juldagen somnade jag illamående med spänd mage och vaknade illamående. Ett tecken på att jag ätit oregelbundet och alldeles för mycket godis mot vad jag är van vid. Men nu hoppas jag att tar lärdom av det.
Kändes skönt att gå tillbaka till gröt-rutinen imorse. Jag mår bäst av grötfrukost!
Igår kom min syster och hennes kille hit, julfirandet hos mamma blev inställt. Kevin, syster och hennes kille beställde pizza och jag satt och åt havregrynsgröt. Kändes förjävla bra kan jag säga! Men jag åt upp lite av deras kanter... Huvudsaken är att jag inte åt en pizza! Smakade även lite cola, men det smakade skit! Har inte druckit läsk på 9 veckor och inte ätit pizza på 9 heller. Är inte sugen längre så jag tror jag fortsätter med uppehåll från det där. Nu i jul blev det kranvatten och lite bubbelvatten för min del. Julmust gillar jag inte och colan hoppade jag över.

En vecka kvar av utmaningen - nu kör vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0