Ansökan till folkhögskola

Jag har blivit sjuk! Jag har ont i halsen när jag sväljer, när jag äter, när jag pratar, när jag är tyst. Hela tiden alltså. Det hjälper inte att jag äter flytand för det gör lika ont då. Jag misstänker att någon körtel i halsen eller halsmandlarna har svullnat upp. Dessutom har jag haft konstig huvudvärk sedan i måndags och känner mig allmänt dåsig. Detta betyder: Ingen träning. Bara att bita ihop och hålla sig hemma.

Istället har jag idag tagit tag i att fylla i anmälan för en utbildning jag ska söka. Jag har lagt ner min tidigare dröm, utbildning till inredare med säljkompetens. Eftersom jag inte vill eller kan jobba i butik (pga av min rygg) och det är i stort sett det som utbildningen riktar sig till, så jag har valt att byta bana helt och hållet.
Jag har hittat en distansutbilning på Munka Folkhögskola till stresspedagog. Den är under 17 veckor, dvs under hela höstterminen och är på deltid. Detta innebär att jag kan jobba vid sidan av mina studier och jag slipper på så vis att ta lånedelen av CSN.

Denna utbildningen går inte att söka via studera.nu, utan jag har skickat efter information från folkhögskolan och med informationen har jag fått ett papper jag ska fylla i med personuppgifter m.m. Tillsammans med detta ska det även finnas en personlig berättetelse (vem du är, varför du söker, vilka mål och förväntningar du har), personbevis från skattemyndigheten, utbildningsbetyg/intyg - styrkta kopior, anställningsbetyg/intyg - styrkta kopior, samt ett foto av mig själv. Så idag har jag skrivit en personlig berättelse samt beställt ett personbevis från skattemyndigheten.

Jäklar vad allt ska vara krångligt. Önskar att jag hade hittat en utbildning på studera.nu som hade intresserat mig. Inte massa klabb - bara ett klick, sen är jag anmäld. Men vem säger att allt i livet ska vara så lätt?

Kommentarer
Postat av: Alexanja

You have done a great job with everything on this site. I Love your site

2011-09-08 @ 09:04:23
URL: http://alexanja.blogger20.com

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0