Blandade känslor

Idag har inte lusten att blogga infunnit sig överhuvudtaget. Gårdagen tog jag mig igenom med blandade känslor. Vi åkte till Karlslundsbadet med Turkietgänget (det får bli det de kallas, för det tar lite tid att rabbla upp alla namn) och det var trevligt, men man känner att det inte är ens grej att åka vattenrutschbanor, leka i vattenströmmen, klättra på klätterväggen längre. Den tiden är förbi faktiskt. Det som gäller nu är bubbelpool och ångbastu. Därefter åkte vi hem för att städa inför kvällen då Turkietgänget skulle komma igen, dock minus Emelie som jobbade.

Kevin var totalt nollställd och var varken trevlig eller otrevlig, mer eller mindre bara fanns till och gav "mm" som svar när man pratade eller mycket korta meningar. Sådant gör att det kryper i kroppen på mig och min trevliga sida är som bortblåst. Antingen är man trevlig eller så är man det inte. Ett mellanting där emellan gör mig bara förvirrad och jag vet inte längre om jag själv ska fortsätta vara trevlig eller köra samma race som motparten. Igår blev det de sistnämnda med ett litet otrevligt tillägg.
Hans humör har varit på topp torsdag och fredag men igår fick det sig en törn, och det tack vare hans diet, påstår han. Jag förstår att det måste vara skitjobbigt rent ut sagt att äta flytande föda vareviga dag medan vi sitter och trycker i oss gurk- och morotsstavar med dippa samt lite godis på det.

Men vi väljer våra olika vägar och vi kan inte alltid mötas sex stycken på en gång. Jag försöker överösa honom med superlativ och berömmer honom varje dag och säger att det är för en kort tid framöver. För en månad eller två är inte hela livet ut.
Det är en kamp att gå ner i vikt. Jag väljer den "normala" vägen som innebär sund och regelbunden kost och massor med träning men då tar det också längre tid. Annars ger man gärnet under 4-8 veckor och sedan är man klar - bara att fortsätta med träning och sundare kost senare.

Nej nu ska jag gå och lägga mig hos en halvt nollställd pojkvän som är allmänt less på sin tillvaro för tillfället och som flickvän så får man självklart skiten av detta. Helt normalt, jag är likadan men det betyder inte att jag gillar det. Men som jag nämnt, det är för en kort period av mitt liv så det är bara att HÅLLA UT!
(Behövde nog ordbajsa lite idag trots allt)
Godnatt allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0