Kolmården 8-10 juli

Kl 19.50 igårkväll kom vi hem från Kolmården. Det tog oss knappt 3,5 timme att köra hem och det var skönt att hinna varva ner här hemma innan det var dags att lägga sig i tid för jobb idag. Jag blev extremt illamående igårkväll och mådde fortfarande illa imorse så jag sjukanmälde mig från jobbet idag. Vilar upp mig så jag orkar jobba imorgon igen!

Vi har haft en fantastisk helg på Vildmarkshotellet i Kolmården! Vi har badat i pooler, bubbelpooler, druckit drinkar, cider, öl, ätit en stor frukostbuffé hela helgen, lyxig middagsbuffé i lördagskväll och massor av glass och annat gott! Precis som det ska vara när man bor på hotell. Kan varmt rekommendera Vildmarkshotellet om ni ska till Kolmården. Jag tog inte så mycket bilder då Kevins syster och hennes sambo hade med sig både systemkamera och en digitalkamera som tål vatten, så vi har fotat med deras kameror både på land och under vatten! Så när vi får dom bilderna kommer några komma ut här också. Men lite foton tog jag med min iphone så jag delar med mig lite av dom sålänge.

Min underbaring på vår balkong med en fantastisk utsikt!

Många brandta och jobbiga backar både in till Kolmården och inne i parken.

Inne i hallen bredvid delfinariumet där delfinerna också simmade runder.

Fina delfinisar.

Sälshow!

Utsikten från safari-linbanan... Underbar!

Lite höjdskräck kan jag intyga att jag fick emellanåt. Men häftigt var det!

Giraffer.

Och så lite lejon som steker och vissa kyler ner sig i skuggan.

Två björnar som badar och en som softar på stenen.

Väldigt turistiga var vi!

Efter Safaribanan gick vi vidare till Aparium, där fanns skyltar med vilka apor som levde där, och en av dom hette Madicken, så komiskt eftersom namnet inte är supervanligt och min brors dotter heter det ;-)

Den stora silverryggen inne hos gorillorna. Dom är fem apor i familjen och detta är pappa Efata.

Pappsen håller kollen!

Kl 15.00 var det dags för rovfågels-show!

Fin uggla som flög mellan olika sådana här pelare på läktaren. "Fågeltränarna" lockade med mat vid varje stolpe och fågeln flög dit, fast ibland gjorde dom lite som dom själv ville. Dom är ju trots allt bara fåglar. Men häftigt att det går att "tämja" dom lite ändå!

En till fin fågel, kommer dock inte ihåg vad det är för någon...

Och självklart gick vi på delfinshowen! Riktigt häftigt, satt med gåshud ständigt och tårarna var inte långt borta dom heller. Så FINT! Skulle utan tvekan kunna tänka mig att jobba som delfintränare. Ett jobb jag inte hade sett som ett "måste" att gå till. Jag hade nog snarare längtat efter att få jobba och sedan inte velat gå hem igen. Så otroligt fin showen var och så DUKTIGA delfinerna var. Detta är något ni MÅSTE se om ni åker hit! Vi såg den två gånger. Och har även hela showen inspelad på videokamera så den ska tittas på här hemma i soffan också ;-)

Igår började det regna kring lunch när vi var på Kolmården så vi gick snabbt igenom parken. Stötte på dessa gigantiska noshörningarna som låg och softade långt borta i inhängnaden igår. Men nu var dom framme!

När vi kom ut från Kolmården sprack himmeln upp och solen tittade såklart fram. Vi gick in på Tropikarium som låg utanför. Inte något wow eftersom vi både varit på Tropikariet här i Helsingborg tidigare och även på Kattegatscenter i Grenå. Denna krokodilen var ENORM, och såg faktiskt inte särskilt levande ut... Men dom kanske ligger blixtstilla?

Kevin inne hos papegojorna. När vi skulle äta utanför Tropikariumet upptäckte Hannes att han hade tappat bilnyckeln... Kevin gick in till receptionen på Kolmården och anmälde detta och dom satt direkt 4 personer i jakt efter nyckeln. Även jag och Kevin gick en runda för att kolla. Jag kände att det var hopplöst eftersom parken är så stor och hur ska vi kunna hitta en liten bilnyckel här? Efter ca 1 timme, när vi hade varit i parken ca 10 minuter, ringer Hannes och berättar att han hittat bilnyckeln i papegojornas badvatten... Vad är oddsen? Hahahha. Så vi kom hem i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0