Runkeeper

Ser nu att det gick att blogga från telefonen, så det kanske jag ska ta och göra lite i fortsättningen!?

Har lite beslutsångest om jag verkligen ska på cirkelfys idag eller om jag ska köra en runda på gymmet istället... Det lutar åt cirkelfys och sedan hoppar jag det på fredag och kör gymmet då istället. Jag har nämligen tröttnat på ledaren som har passet på fredag.

Igår tog jag med mig min kära iPhone på en promenad för att dels testa WiMP och även en app som jag laddat ner. "Runkeeper" heter den och jag tyckte den var super. Man startar den när man börjar gå och sedan mäter den hur långt jag gått, hur lång tid jag gått, hur många km jag går per minut samt hur många km jag hinner gå på en timme. Så med jämna mellanrum berättar en röst hur långt man gått och allt det jag nämnde ovan.

För mig blev det en 5,87 km runda igår och den tog ca 1 timme. Jag valde att inte ligga i med något supertempo då jag bara ville komma ut i det fina vädret. Men denna appen är ett bra sätt att hela tiden förbättra sina resultat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0