Jag är stolt över mig själv!

Fan vilken form jag är i! Jag känner mig riktigt stolt idag över mina prestationer inom träning det senaste halvåret. Jag har aldrig tidigare kunnat berömma mig själv och absolut inte så att någon annan hört det. Jag har skämts för att vara jag och inte alls känt mig säker i mig själv. Men med denna kropp jag jobbat fram så vågar jag vara mig själv. Jag vågar ha tighta kläder utan att TRO att alla tittar på mig för att det sticker ut lite fett här och var. Fett sticker fortfarande ut, men inte alls i samma utsträckning och jag känner mig nu bekväm i det.

Jag tror mycket väl på att självkänslan höjs när man känner sig bekväm i sin egen kropp. För det är precis så jag känner. Jag är nöjd med hur jag ser ut, men jag har fortfarande ett mål och dit ska jag, för jag kan bara bli nöjdare. FAN VAD BRA JAG ÄR! Jag har klarat det så här långt. 12 kilo har jag mist sedan i november. För mig är det ofattbart hur jag såg ut när de 12 extra kilona satt på mig. Men huvudsaken är att jag är nöjd nu och att jag fortsätter kämpa för att nå mitt mål. Har just nu bara 1 kg kvar innan jag har nått min målvikt. Fattar inte det. Jag har ca 3 veckor på mig att bli av med det och det känns verkligen möjligt. Även om det går FRUKTANSVÄRT segt nu mot slutet.

Jag kan redan nu avslöja mitt nya mål. Jag ska bli fastare, mycket fastare. Kommer jag väga 60 kg när jag ser ut som jag vill så är det helt okej, men jag ska försöka kämpa mig ner till 58 kg så att jag sedan har 2 kg att pendla mellan. Känns alltid bra att kunna (jag ska inte göra det) gå upp 1 kg utan att få dåligt samvete.

MEN! Glöm aldrig att du duger precis som du är! Man är inte någon sämre människa för att man ser ut på ett visst sätt. Vi alla är fina precis som vi är! Men ibland är det svårt för huvudet att förstå det. Speciellt för mitt.

Kommentarer
Postat av: Emma

Joråh, det är bra med mig. :)

2011-05-10 @ 20:18:27
URL: http://emmahss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0