Tankar på tatuering

Min förkylning har fortfarande inte gett med sig! En vecka har jag brottats med detta nu. Är så trött på det och vill komma igång med livet igen.

Jag missade min planka i lördags och det var ju från och med då som jag lovat mig själv att göra 4 minuter om dagen istället för 3. Så igår var det bara att ta tag i det och ta igen från lördagens miss. Så 8 minuter planka genomfördes. Shit pommes säger jag bara. Men det känns att jag hållt på i 19 dagar, för det är inte alls lika jobbigt i början längre. Jag stod en minut i taget nästan hela tiden ut, men efter några minuter fick jag för mig att jag skulle utmana mig själv lite, så 2 minuter stod jag i sträck. Gött att utvecklas i sin styrka och uthållighet!

Just nu sitter jag och letar efter tatueringar, jag vet nu vad jag vill tatuera, jag ska bara låta denna idé smälta ett tag så att jag vet att det verkligen är det jag vill. Har funderat på detta ett tag så det känns rätt ända in i själen just nu. Men för att vara på den säkra sidan så har jag bestämt mig för att jag slår detta i verket efter sommaren om det fortfarande känns rätt! Vill inte avslöja helt vad jag ska göra, men troligtvis hamnar den i nacken och en av sakerna som ska med är en text. Något fint ordspråk eller liknande är tanken. Jag funderar lite på en svensk text eftersom de flesta väljer att tatuera engelska texter, men hittar jag en engelsk som känns rätt så tvekar jag inte att välja det istället. Har ni några idéer eller några fina ord/texter att dela med er? Jag tar emot allt! Det bästa är att bolla idéer och tankar fram och tillbaka så får man kanske någon ny idé.

Kommentarer
Postat av: Emelie - 16år och gravid till 20 tvåbarnsmamma!

Inlägget "Nu ska jag ha barnvakt" är ironi uppifrån och ner. Och ja, det jag har skrivit är det som står skrivet mellan raderna i Mikaelas blogg :)

2011-05-23 @ 13:28:29
URL: http://mammatillebbaa.blogg.se/
Postat av: Jennie

En vän till mig tatuerade nyligen in; "Alis volat propriis", hon flyger med egna vingar. Tyckte det var sjukt fint! Men sen är det iofs på latin också :)

2011-05-24 @ 11:52:18
URL: http://heymammajaglever.blogg.se/
Postat av: m3lind4

Jag älskar denna text!

"what are words

if you really dont mean them when you say them"

2011-05-24 @ 17:33:23
URL: http://m3lind4.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0