Två veckor kvar av utmaningen

Ny vikt igår och det blev inga förvånande siffror. 60.9 kg väger jag just nu. Har ju inte tränat sedan i måndags så jag är glad att det inte gått uppåt. För det är -0.1 kg sedan förra veckan och det är bättre än inget! Jag ser dock en otrolig skillnad på min mage sedan jag började med plankan dagligen, för två veckor sedan. Jesus säger jag bara, det känns som om jag har en stor korsett över hela bålet som håller mig upprätt. Ryggen mår också mycket bättre av plankan. Två veckor kvar av utmaningen, sedan får vi se vad nästa utmaning blir :-) Utökar kanske plankan några snäpp?

Sitter här och är överlycklig över att ha insett att min mage putar mindre och mindre. Har aldrig lyckats få bort den lilla "bullen" längst ner på magen. Den har hängt med i många år och även hängt över byxkanten alltid alltid. Men nu börjar den gömma sig innanför byxkanten och jag sitter här och beundrar min otroliga målmedvetenhet. Att jag har klarat detta (är ju nästan i mål), är för mig helt otroligt! Man kan om man bara vill!

Bilden är tagen den 4 maj då jag började med min 32-dagars utmaning- Plankan i 3 minuter om dagen. Håll ut, för den 4 juni fårni bilder på resultatet. Kommer sätta före- och efterbilder bredvid varandra så att ni får se om ni ser någon skillnad. Lite tråkigt om det bara är jag som ser och ni tycker jag ser likadan ut ;-) haha.

Ps. Måste säga att jag en dag på gymmet utökade dagens utmaning och körde 5½ minut istället för 3 minuter. Från och med idag när det är exakt två veckor kvar av utmaningen så ska jag faktiskt höja dagens planka till 4 minuter. Måste ha något att bita i ju. 4 minuter de sista två veckorna kör vi på! Och på gymmet utökar jag till 5 minuter de dagar jag vill och orkar. KOM IGEN NU! Häng med! 4 minuter om dagen kan man avvara för att få en snyggare mage och starkare rygg och axlar? Är det inte värt det? JO DET ÄR DET! Klarar ni inte 4 minuter, kör 2 minuter, eller 1 om ni tycker det räcker.
Den bästa träningen är den som blir av!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0