Det känns inte alls bra just nu!

V.5 i utmaningen

På söndag bjuder jag på bilder och nya mått och ny vikt. Jag är ju halvvägs genom min 10-veckors utmaning. Det känns skit rent ut sagt! Vill inte alls visa bilder på hur jag ser ut just nu. Det kändes som att det hände mycket med kroppen dom två första veckorna. Men nu känner jag mig bara dallrig och inte alls i speciellt bra form... Nu när jag dessutom inte tränat sedan i torsdags förra veckan så känns det inte mycket bättre. Men jag håller mina ord, bilder ska ni få!

Jag börjar känna mig bättre i halsen så på måndag tror jag att jag kan sätta igång igen! Tänkte börja med en lite lugnare vecka med mycket yoga. Det är Hot-vecka på Filborna så många extrapass i värme är insatta! En bra början efter denna förkylning. Veckan efter det kör jag en riktig killerweek!

Jag har fortfarande motivation till träningen, värre är det med maten... Jag är så sugen hela tiden. Har dock inte ätit något onyttigt denna veckan (jo, jag slickade lite i skålen när jag gjorde vit chokladmousse i onsdags). Men jag gjorde ingen efterrätt till mig utan jag tog hallon och banan i en skål istället och åt. Och i helgen har jag inga planer på att äta varken godis eller något annat onyttigt trots att vi ska på 25-års fest imorgon. Jag vet att jag måste hålla mig undan sockret och jag ska göra ett lika bra jobb som dom tre första veckorna i utmaningen, då jag inte åt en enda godisbit på tre veckor!

Var bara tvungen att få detta ur mig innan söndag då bilderna kommer, så vänta er inga "wow-upplevelser". Tyvärr :-(

Kommentarer
Postat av: Lotta

Har du läst Lofsans artikel om träning som hon lagt upp på sin blogg idag? nu kommer jag inte ihåg exakt men hon skrev där tror jag att det krävs en återhämtningsperiod för att se resultat, så du ska se att det händer grejer nästa vecka när du kommer igång igen! jag kör ju killerweek nu och det har gått rätt bra hittills (men nu är jag trött i kroppen...), och nästa vecka kör jag en återhämtningsvecka. mest promenader och något styrkepass tror jag. men först ska det bli yoga imorgon och kb på söndag.



idag tog det 28:24 att klara fem km, inte alls bra men jag var så seg så seg, Samuel sov uselt i natt och väckte mig tusen gånger, jag skyller på det.



tur ändå att du har en sockersucker hemma så han inte låter dig äta så mycket ;) ingen av mina killar är några godisråttor så jag får ju alltid allt för mig själv. nu är jag på dag 4 av 7, idag blir nog inte svårt och helgen ska jag nog också klara, men måndag kommer bli svårt för jag gissar att min pappa har med sig godis, men jag får ju inte röra förrän på tisdag!! jaja, igår diskuterade jag verkligen med mig själv fram och tillbaka, det var jobbigt men det gick ju, inget blev det. mitt mål är egentligen att lära mig att äta med måtta och inte hålla på så här med totalförbud, en kaka eller chokladbit då och då istället för hetsätning. det kanske kommer, om man har tur...! dock så är jag rädd för att jag kommer må skit på tisdag när jag börjar äta massa igen, det blir ju lätt för mycket och min mage fixar inte det längre, förut kunde jag äta massor utan problem men nu säger magen ifrån (men inte hjärnan!).



i Spanien blir man inte magsjuk av kranvattnet, men som sagt så dricker man det inte så ofta ändå, det smakar inte så gott.



nu ska jag se uppföljningsavsnittet av Drömmen om ett barn. skulle egentligen lyssna på föreläsningar men näää... tråkigt ;)



även fast det inte blir nåt wow så ser jag fram emot söndagens rapport! jag tänker också göra en på söndag för då är min utmaning slut.

ha en bra helg! kramar!

2011-11-25 @ 13:30:16
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0